თვითმკვლელობა და სიმღერები

ლიტერატურა სექსიზმი ფემინიზმი

ბოძს ქვებს ყველა მხრიდან უშენდნენ. უმეტესობა მიზნში ხვდებოდა. ქალი არ ყვიროდა, მაგრამ ცოტა ხანში ბრბოს აღტაცების ძახილი აღმოხდა. ერთ-ერთ ძლიერ მამაკაცს შედარებით დიდი ზომის, მძიმე და წახნაგოვანი ქვა მოეძებნა. ჯერ კარგა ხანს იღებდა მიზანში ქალის მისუსტებულ სხეულს, შემდეგ კი ქვა მთელი ძალით გასტყორცნა და მუცელში გაარტყა. გრძელი ჩადრიდან სისხლმა იჩქეფა და იმ დღის ნაშუადღევი წითლად შეღება. ასე სწორედ ამან აღაფრთოვანა ბრბო. იმავე ზომის მეორე ქვა ქალს მხარში ესროლეს… ამან კი უფრო მეტი სისხლი და აპლოდისმენტები გამოიწვია.

ჯეიმს ა. მიშენერი “ქარავანი”

ეს ისტორია  სალიქას ამბავს ძალიან ჰგავს. მის შესახებ ცნობილი ნორვეგიელი ჟურნალისტი ქალი, ოსნე საიეშტადი წერს წიგნში “ქაბულელი წიგნებით მოვაჭრე”. ერთხელ ავღანელ სალიქას ანონიმური წერილი მიუვიდა, სადაც ინგლისური ასოებით I Love You  ეწერა და გულებით იყო გაფორმებული. მისი და ფარული თაყვანისმცემლის ურთიერთობა რამდენიმე თვე გაგრძელდა. სალიქას შეუყვარდა. შეხვედრაც გადაწყვიტეს. გოგონა სატრფოს ტაქსში ჩაუჯდა და პარკში წავიდნენ. ორი დანაშაულისთვის (ტაქსში ჩაჯდომა / პარკში ბიჭთან ერთად მისლა) სალიქა ოჯახმა სამაგალითოდ დასაჯა. საბოლოოდ რა ბედი ეწია, უცნობია, თუმცა, თუ ჯამილას ისტორიას გავიხსენებთ, რომელიც ძმებმა  ბალიშით მოგუდეს, დაღუპვის მიზეზად კი ვენტილატორის ზონარში მომხდარი მოკლე ჩართვა დაასახელეს, შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ ნაკლები არც სალიქას დაემართებოდა. “ქალი კაცს ტაქსში რომ ჩაუჯდება, ის უარესსაც გააკეთებს” – ეს ქართული ხუმრობა არ გეგონოთ, ავღანური სიბრძნეა.

ალექსანდრიაში, მონტაზას სანაპიროზე, დიდი პარკია – კეთილმოწყობილი. რამდენიმე წლის წინ იქ ჩემს არაბ მეგობრებთან ერთად ვსეირნობდი და მაშინ დავსვი შეკითხვა, რა მოხდებოდა, სკამზე წყვილები რომ ჩამომსხდარიყვენ და კოცნაობა დაეწყოთ. თურმე, ყველაფერი ჩაცმულობაზეა დამოკიდებული. გოგო ჩადრს თუ ატარებს და ბიჭს

Afghan Women Protest Marital Rape Law; Men Spit and Stone Them

აკოცებს, პოლიცია პასუხისგებაში აუცილებლად მისცემს. თუ არ ატარებს – არა. პასუხი არ მომეწონა, მაგრამ ჩემთვის აბსოლუტურად გასაგები იყო. ესაა ქვეყანა, რომელსაც ძველი ცივილიზაციის ნიშან-წყალი არ აქვს შერჩენილი. თითქოს ორი სხვადასხვა რასა ცხოვრობს. ძველ ეგვიპტესთან საერთო არც ერთ მათგანს აქვს, ცხადია. ესაა სოციალური ფენები – მდიდრები და ღარიბები… ერთმანეთს კი არაფრით ჰგვანან.  მდიდრები ნაკლებად მორწუნეები არიან, მათთან გელფრენდ-ბოიფრენდის ინსტიტუტი მიღებულია, კარგი განათლებაც აქვთ და დასავლურ ფასეულობებს ეტრფიან (ოღონდ არა ა.შ.შ-ს). ქალები ჩადრს არასდროს ატარებენ, სასმელსაც ეტანებიან და  გამომწვევადაც იცვამენ. ანალოგიურად მამამაკაცები. მაგრამ, ერთია  –   სხვის დასანახად არასდროს გააკეთებენ ისეთ რაღაცას, რაც შეიძლება მორწმუნე ეგვიპტელისთვის შეურაცხმყოფელი ან გამაღიზიანებელი იყოს. ქუჩაში თუ იქნებიან, მათთან ერთად ილოცებენ, საათობით დაემხობიან, მაშინ, როცა სახლში ამას ალბათ არასდროს იზამდნენ.

და მთავარი – ე.წ. მდიდართა ფენაში გენდერული ან რელიგიური დისკრიმინაციის ნიშნები ნაკლებად ვლინდება. პირიქით. ერთხელ, როცა მორიგ მართლმადიდებლურ ეკლესიას ჩავუარეთ, მითხრეს: ზურა, ხომ ხედავ, ლენა როგორ გვიყვარს (მართლმადიდებელი არაბი), ყველას უყვარს, მამამისი ჩვენი ქალაქის ძალიან პატივსაცემი ადამიანია. თქვენს ქვეყანაში მუსლიმებს ასე ექცევიანო? რომ ჩამოვალ და პასპორტში ჰუსეინს წაიკითხავენ, დასაკითხად არ გამიყვანენო? ვიფიცე, არა-მეთქი. ცხვირი ალბათ მაშინ დამიგრძელდა.

გამიხარდა, როცა რევოლუცია დაიწყო. ნახევარი საუკუნის შემდეგ  ეგვიპტის მოსახლეობა ისევ გაერთიანდა. ღარიბები შიმშილმა, მდიდრები კი ფრთების გაშლის სურვილმა ქუჩაში გამოიყვანა. მაგრამ ქრისტიანული ეკლესიების დარბევის შესახებ რომ შევიტყე, გავოცდი.  მანდ სხვა ამბავია! )

კიდევ ერთი თემა – მრავალცოლიანობა. ეგვიპტელი ახალგაზრდებისთვის ეს ფენომენი აღარ არსებობს. “გოიმობაა”. მაგრამ შევეშვათ ეგვიპტეს. მათ ეშველებათ აი, დანარჩენზე რა მოგახსენთ…

მაგალითად ავღანეთში, ახალგაზრდა გოგოები დღესაც გაცვლა-გაყიდვის ობიექტები არიან. ამას ქორწინება ჰქვია. ქორწინება კი ორ ოჯახს შორის გაფორმებული კონტრაქტია. ქორწინების ბედი კონტრაქტის ავკარგიანობაზეა დამოკიდებული. ტრადიციულად ასე იყო. იქ ქალი, როგორც ადამიანი, არ განიხილება. ავღანელი ქალების ისტორიული ბუნება ზეპირსიტყვიერებამ შემოინახა. ქალები პროტესტს თვითმკვლელობით ან სიმღერით გამოხატავენო, წერდა ავღანელი პოეტი საიდ ბაჰულონ მაჯრუჰი. პოეტი, რომელმაც ეს ნიმუშები შეკრიბა, შემდეგ კი (1998 წელს) ადგილობრივმა ფუნდამენტალისტებმა მოკლეს.

ამ ლექსების გაზიარება, როგორც წესი, მინდვრებისკენ მიმავალ გზებზე ხდება. ლექსები ვნებიანია, სიყვარულზე, მიჯნურზე.  სატრფიალო პოეზიის გმირები რაინდები არიან, იდეალური სატრფოები. ამ ყველაფერს ქმართან საერთო არაფერი აქვს. ასეთ ლექსებს ლანდაიები ჰქვია (ლანდაი – მოკლე).

“ო, ღმერთო ჩემო, შენ კვლავ მიგზავნი კუნაპეტ ღამეს!
მე კი დავღონდი, მთელი სხეულით, სულით ვცახცახებ,
რადგან საძულველ სარეცლისკენ უნდა გავწიო
და ეს მადარდებს!”

ლექსებში ხშირად ამბოხია. ჩანს, რომ ქალები მზად არიან, თავი დაკარგონ! სიყვარულის გამო საკუთარი სიცოცხლე გასწირონ, თუნდაც წუთიერი ბედნიერებისთვის… გრძნობები გამოამჟღავნონ, გაგიჟდნენ, თუნდაც უკანასკენლად… იციან, რომ ამას არავინ აპატიებს.

***

“მომეცი ხელი, საყვარელო, გადავიმალოთ მწიფე ყანაში,
ერთხელ ერთმანეთს მოვეალერსოთ,  მერე კი დაგვცენ გულში ლახვარი!”

“შემომეხვიე, გულში ჩამიკარ, მომხვიე მკლავი!
ხავერდოვანი ბარძაყების სინაზით დატკბი!
ჩემი ბაგენი შენ გეკუთვნის, ნუ გეშინია!
და შაქარივით დაეწაფე! მიდი, შენია!”

ლექსებში ზოგი ქალი ღმერთს ევედრება, რომ მეორე ცხოვრებაში ქვად მოავლინოს, ქალობას ქვად ყოფნა ურჩევნიათ. მოკლედ, ჟანრი მრავალფეროვანია. შეიძლება ქართულ მუხამბაზურ პოეზიას შევადაროთ. ეს ლექსი ქალბატონმა ლელა გაფრინდაშვილა გამოაქვეყნა ცოტა ხნის წინ:

“ნუ დამძრახავთ, ტოლებო, თავი მომძულებია.
აბანოში გამყიდეს, მე არც კი გამგებია,
თურმე ეხლა გავიგე ქვეყნის კანონებია.
ჯეელი ვარ, იღვივის გული ნაკვერჩხალსავით,
სისხლი მიდუღს ძარღვებში ადუღებულ წყალსავით,
თვალები მაქვს _ მაყვალი, ტუჩები _ მარჯანსავით,
ლოყები მაქვს წითელი _ გაშლილ წითელ ვარდსავით.
მე ჯავარზე ეხლა ვარ, ნორჩი და მოჩიტული.
ქმრად მყავს რაღაც აპუხტი _ ძალა გამოფიტული,
მე პაპად მეფერება, ბებერია, სნეული,
ღმერთო, შენ ამოსწყვიტე, ვინც შემრთო ეს წყეული.”

ასაკით უფროსი ქმრების პრობლემა ავღანეთში ისევ აქტუალურია. იმედია, არ მეჩვენება, რომ ჩვენთან სურათი რადიკალურადაა შეცვლილი. თუმცა…

“პატარა ომარს ერთი კალაშნიკოვი აქვს  – სამი მჭიდით. ერთ მჭიდში ოცი ტყვია დევს. იგი ტყვიების ორი მესამედით ოც ურჯულოს კლავს. რამდენი მოკლული ურჯულ მოდის თითო ტყვიაზე?”

ეს კომუნისტების გავლენის მშვენიერი  მაგალითია (ამ შემთხვევაში ავღანეთის განათლების სისტემაზე). სხვათა შორის, ავღანეთში კომუნისტების გავლენის ზრდის პროპორციულად, ქაბულელი ქალების კაბის სიგრძე მოკლდებოდა.ზოგი ჭირი მარგებელი კია, მაგრამ ეს შირმა იყო. სინამდვილეში კომინუზმი თალიბების იდეოლოგიისგან დიდად არაფრით განსხვავდებოდა. ქალთა უფლებების მოჩვენებითი ზრდა მხოლოდ სისტემის ნაწილი იყო. უბრალოდ, ქალი, როგორც მამაკაცის კერძო საკუთრება, უნდა გაუქმებულიყო. (ამ თემაზე – წითელი ზონა)

ახლახან The Daily Beast-მა ლიბიის ლიდერის, მუამარ კადაფის, “მწვანე წიგნიდან” 10 ციტატა ამოიღო და გაავრცელა.  თალიბების მიმართვა გამახსენდა. 1996 წელს ქაბული თალიბებმა რომ დაიკავეს, რადიო “შარიათმა”  ყველა ავღანელისთვის სავალდებულო “ქცევის კოდექსის” 16 პუნქტი გაახმოვანა.

1. ქალებს შალიფად ჩაცმა ეკრძალებათ.

მძღოლებს უფლება არ აქვთ, თავდაუბურავი ქალი ავტობუსში აუშვან. ყველას, ვინც ასე მოიქცევა, დააპატიმრებენ. ქუჩაში შემჩნეული თავისუფლად ჩაცმული ქალის ქმარი დაისჯება და  მათი სახლი გაიჩხრიკება.

2. იკრძალება მუსიკა.

მაღაზიებში, სასტუმროებში, ყველანაირ ტრასპორტსა და რიქშებში. იკრძალება კასეტების რეალიზაციაც.

3. იკრძალება წვერის გაპარსვა.

ყველა მამაკაცს, რომელიც წვერს გაიპარსავს ან შეიკრეჭს, დააპატიმრებენ და ციხეში მანამ დარჩება, სანამ წვერი მუშტის სიგრძეზე არ მოეზრდება.

4. კანონი ლოცვის შესახებ.

ლოცვის რეჟიმებს “წესრიგის დამყარებისა და ცოდვათა დაძლევის სამინისტრო” ადგენს.  ლოცვის დაწყებამდე 15 წუთით ადრე და მას შემდეგ, მკაცრად იკრძალება ნემისმიერი სატრანსპორტო საშუალების გადაადგილება. ლოცვა ყველას ევალება. ვინც არ დაემორჩილება – დააპატიმრებენ.

5. იკრძალება მტრედების მოშენება და ფრინველთა პაექრობების მოწყობა.

ჰუმანური იდეები არაფერ შუაშია. დამნაშავე ფრინველების გაჟლეტით ისჯება.

6 – 7.  კანონი ნარკოტიკების და  ფრანის აკრძალვის შესახებ.

8. იკრძალება სურათები.

ყველას, ვისაც სადმე სურათს ან პლაკატს აღმოუჩენენ, დაისჯება.

9. იკრძალება აზარტული თამაშები

10. იკრძალება ევროპული ვარცხნილობა.

ყველა გრძელთმიან მამაკაცს სამინისტრო პასუხისგებაში მისცემს.

სხვა პუნქტების შესაბამისად, ქორწლებში ცეკვა და სიმღერა, დოლზე დაკვრა ნემისმიერ დროსა და ადგილას, მკითხაობა, მდინარის პირას რეცხვა და ვალის პროცენტის აღებაა აკრძალული.

და ბოლოს… მკერავებს ქალის ტანსაცმლის კერვა ეკრძალებათ.

აღსანიშნავია, რომ 16-დან ქალები მხოლოდ 3 პუნქტში არიან მოხსენიებულები. კანონები მამაკაცებისთვისაა. ქალი რომ არაფერს უნდა აკეთებდეს, ისედაც ცხადია. მათთვის სპეციალური დამატებაა, რომელიც ასე იწყება:

“გეკრძალებათ შინიდან გასვლა”…

ალაჰ აკბარ!

მოკლედ, მოგიწოდებთ, გააქტიურდეთ და ყველა ბესტ სელერს კი არა, ხმა ისეთ წიგნებს მისცეთ, რომელიც რეალურ, თანამედროვე პრობლემებზეა. იმაზე, რაც ჩვენს ყურის ძირში ხდება. “ქაბულელი წიგნებით მოვაჭრე” ის წიგნია, რომელიც ჩემს 50-ეულში აუცილებლად იქნება. კიდევ კარგი, ანკეტა ჯერ არ შემივსია : )

პ.ს. ლექსები ჩემეული ინტერპრეტაციითაა. თუ რამეა, წინასწარ ბოდიში ))

რეკომენდებული პოსტი: ეგვიპტე

The Daily Mail-ს ცნობით, ამ ქალბატონის დასჯის მიზეზი შარვალია. ვიდეოზე ჩანს, რომ ქალს კაბის ქვეშ შარვალი აცვია.

116 Comments

  1. ბაბისა March 11, 2011 3:05 pm

    ზურა, http://gol.ge/index.php?cat=movies&details=6760&order=1.1&search=soraya ეს ნანახი აგქვს? 🙂

    • Agasfer March 11, 2011 3:16 pm

      არა, არ მაქვს ნანახი, მაგრამ ეგ ისტორია წაკითხული მაქვს. ფილმიც რომ იყო, არ ვიცოდი. მადლობა : )

    • Agasfer March 11, 2011 3:18 pm

      ეს რა ვნახე ))) კატებმა რაღა დაუშავათ. სასწაული

  2. ჩორვენი March 11, 2011 3:15 pm

    დავიძაბე

  3. სიყვარულოვნა March 11, 2011 5:57 pm

    ვახ ^^ ნეტა მალე გამოვიდეს რა <3

  4. როდე March 11, 2011 7:57 pm

    ძალიან კარგი სტატიაა. შოკოლადში წავიკითხე ქალი კამიკაძეების ფსიქოლოგიაზე, ცხადია ყველაფერი 😉
    აუცილებლად შევიძენ მეც.

    • Agasfer March 11, 2011 8:00 pm

      როდე, ცხელი შოკოლადის ძველი ნომრები თუ გაქვს, მათხოვე, რა ))

  5. რუსა March 11, 2011 10:59 pm

    მართლაც შემზარავია მათი ცხოვრება…ქალის დაბადებისას ამბობდნენ ”შენს გაჩენას ჯობდა ქვა გამეჩინა,იმისთვის მაინც გამოდგებოდა,რომ თავის ადგილს დაიკავებდა კედლის მშენებლობისასო..”დღესდრეობით თითქოს შედარებით გამოსწორებულია სიტუაცია,მაგრამ მაინც….ალბათ კიდევ დიდი დრო დაჭირდებათ გაააცნობიერონ ,ქალიც ისეთივე ადამიანია,როგორც კაცი და მასაც გააჩნია უფლებები…
    მართლაც ძალიან კარგი და ამომწურავი პოსტი იყო..დამაინტერესა წიგნმა და აუცილებლად წავიკითხავ..

    • Agasfer March 11, 2011 11:07 pm

      რუსა, მადლობა საინტერესო კომენტარისთვის.
      ნამდვილად ვერ ვიფიქრებდი, რომ ამ პოსტს ამდენი ადამიანი წაიკითხავდა, თორემ მეტი პასუხისმგებლობით მოვეკიდებოდი. კიდევ ბევრი რაღაცის თქმა შეიძლებოდა. სხვა დროს დავწერ. უფრო რეალური სურათი კიდევ უფრო შემზარავია.
      საინტერესო პარალელის გავლება შეიძლება საქართველოსთან.
      თუნდაც ამ ლექს-სიმღერებით. ძალიან ჰგავს ჩვენს აშუღურ პოეზიას.
      შემდეგ უკვე საქართველოს მთიანეთის და თანამერდოვე არაბული სამყაროს დამოკიდებულება ქალების მიმართ. თუნდაც ხევსურეთი ავიღოთ. ქალი, როგორც პიროვნება და ადამიანი დღეს იქაც არ არსებობს.

  6. დათო March 12, 2011 12:09 am

    სტატია კი მართაც კარგია! ყველაფერი დაგიწერია და რა კომენტარი გავაკეთო? 🙂
    ხოლო რაც შეეხება ამ ვიდეოს:რაც ვიგრდძენი ამ ვიდეოს ნახვისას აქ ვერ დავწერ, რადგანაც ბილწი სიტყვების გამოყენება მომიწევს მხოლოდ, არ მინდა ბლოგი წაგიბილწო 😀 😀

  7. Nina Gorecki March 12, 2011 12:40 am

    უცნაურია. მე ირანში ვნახე ჩვენხელა გოგოებზე ჯინსები და ზემოდან ჩადრი. ჩადრი რა, თავსაფარი, მხოლოდ წელის ზედა ნაწილს რომ ფარავს )

    • Agasfer March 12, 2011 12:46 am

      ჰო, დაახლოებით მასეთ უნცაურობებზე ხაზის გასმას ვდცილობდი, ეგვიპტის მაგალითი რომ მოვიყვანე : )

  8. prodigycow March 12, 2011 2:18 am

    ვიცოდი რო საშინელი ვიდეო იქნებოდა მარა მაინც ვუყურე
    ოხხ! ხშირად მიფიქრია როგორი იქნებოდა ეს ხალხი ისლამი რო არ არსებულიყო.
    საერთოდ როგორი იქნებოდა ეს სამყარო მუჰამედის გარეშე. ალბათ ბევრად თავისუფალი და მშვიდობიანი. არავის რწმენას არ მინდა მივაყენო შეურაცხყოფა, მაგრამ ასეთი კანონები და საქციელები ველურობა და პრიმატებისგან შემორჩენილი ცხოველობაა.

    “წესრიგის დამყარებისა და ცოდვათა დაძლევის სამინისტრო” ასეთი სამინისტრო ჩვენც გვაქვს

    • Agasfer March 12, 2011 2:28 am

      მართალი ხარ, ჩვენც გვაქვს )))) ნამდვილად გვაქვს :)))))))
      ახლა გავაცნობიერე :დ

      • prodigycow March 12, 2011 3:18 am

        ხო მარა ჩვენი ბევრად უფრო ნავაროჩენია
        კიზის გიჟებს რო აქვთ თავში რაღაცები ჩამატებული და თუ რამე არ მოეწონებათ, წკაპ-წკუპ! მზადა ხარ! მიდი და გაასაჩივრე თუ კაცი ხარ. გიჟს ვინ მოგისმენს. პულტთან ვინც ზის და ვინც აწკაპუნებს, ის წყვეტს მართლას და მტყუანს.
        ჩვენც გვყავს ეგეთი პულტიანი კაცები.

    • Precelsus March 12, 2011 8:56 pm

      მუჰამედის გარეშე სამყარო ზუსტად ისეთი იქნებოდა როგორიც მაგალითად ჟან-ჯაკ რუსოს და/ან ჯორჯ ფრიდმანის გარეშე 😀

      ზემოთ ნახსენები “ველურობა” და “ცხოველობა” კი თავისი არსით არაფრით განსხვავდება “პრადვინუტი” გურჯების ღიპიან და ულვაშებიან გურჯებთან დამოკიდებულებისგან 😀 და პირიქით

      • prodigycow March 15, 2011 11:39 am

        ხო, კი, აბა რა.
        ამდენი რელიგიური ომის, ტერაქტების, კულტურული გაუცხოებისა და ამ ყველაფერს შეწირული მილიარდობით ადამაინის სიკვდილი რომ არა ეს სამყარო უვარგისი იქნებოდა.

        • Precelsus March 15, 2011 1:22 pm

          ჰა? რაო? როგორ?

          1. რელიგიური ომები ერთ-ერთი მიზეზი გახლდათ აღორძინების ხანისა ჰევროპაში 😀
          2. ტერაქტების ხსენება ამ კონტექსტში საერთოდ გაუგებარია 😀 გავიხსენოთ ეტა და ირა 😀
          3. “კულტურულ გაუცხოებას შეწირული მილიარდობით ადამიანი” გეთანხმებით რომ მძლავრად 😀 ჟღერს, მაგრამ ამის გარდა რა? საკინე შეეწირა კულტურულ გაუცხოებას?
          4. თავის არსით ეს სამყარო ზუსტად იგივეა რაც იყო 😀 უბრალოდ შეფუთვაშია განსხვავება. თუ თქვენ მას უვარგისად მიიჩნევთ, ეგ ტქვენი შეხედულებაა და არავის აქვს უფლება შეგეწინააღმდეგოთ 😀 მე პირადად ვფიქრობ, რომ სულაც არაა უვარგისი (მით უმეტეს სამყარო) 😀

          • prodigycow March 15, 2011 7:49 pm

            1) კი, ერთ-ერთი და არა ერთადერთი. ოდესმე ხო იქნებოდა და გაიცნობდნენ ბერძნულ კულტურას იტალიელები უფრო ახლოს. კონსტანტინოპოლის დაცემამ ეს დააჩქარა, კაი.
            2) ეტა და ირა შეედრება ალ-ქაიდას, თალიბანის და მათ ძმათა მასშტაბებს? 😀
            3) საკინე გაუცხოებასთან ნაკლებ კავშირშია, მაგრამ მაგ უაზრო შაირათებისა და ჯანდაბების მსხვერპლი ხოა?
            4) სულ არ ვფიქრობ რომ სამყარო უვარგისია. მე, უბრალოდ ისლამური სახელმწიფოს მონა მოქალაქეები მენანება. მილიარდობით ადამიანი რეალურად რელიგიის ტყვეა და ვერასდროს გახედბა თავისუფალი. ყოველ შემთხვევაში ისლამის გავლენისგან განთავისუფლებას ძალიან დიდი დრო დასჭირდება.
            როგორც კულტურა, კი, უნიკალურია და საკმაოდ დიდიც. მაგრამ იგი დღევანდელ რეალობაში კაცობრიობის, ან მისი ნაწილის მანც, განვიტარებას აფერხებს თავისი დოგმებით და ინტრავერტული ბუნებით.

  9. prodigycow March 12, 2011 2:23 am

    ვაა ის რაღაც მაგარი ფილმი ჩანს ეხლავე უნდა გადმოვიწერო

  10. ლიტერატორი March 12, 2011 12:35 pm

    ჩემი პოსტი იგივე სათაურით და იგივე ტექსტით 😀 ოღონდ მე წიგნის მიხედვით მოვამზადე .

  11. ლიტერატორი March 12, 2011 12:36 pm

    http://wp.me/sMchR-block უი აი პოსტიც

  12. Taa March 12, 2011 12:46 pm

    “წესრიგის დამყარებისა და ცოდვათა დაძლევის სამინისტრო”

    😀 😀 😀 😀 😀 😀
    დამნიშნეთ მინისტრად 🙂

    საოცარი პოსტი იყო, არ მიყვარს ხოლმე ესეთი ყოფითი პოსტების კითხვა 🙁
    მაგრამ სიამოვნებით წავიკითხე

    • Agasfer March 12, 2011 3:17 pm

      მინისტრობის კანდიდატად ლორთქიფანიძე გვყავს, ომბუცმენობის კანდიდატი, ნუ ეცილები 😀

  13. კოპალა March 12, 2011 1:27 pm

    მადლობა ღმერთს რომ ქართველად და მართლმადიდებლად მომავლინა ამ ქვეყნად.
    კარგი სტატიაა ნამდვილად, აი ვიდეო კი ვერ გავქაჩე ვერ ვუყურე, ცოტა სუსტი გული მაქვს მასეთ მარაზმებზე, უფროსწორად აგრესიული ვხდები:D:D ისლამი კი რელიგია კი არა უფრო სატანიზმია……მე ასე ვფიქრობ და თუ ვინმეს ამით უნებურად შეურაწყოფას ვაყენებ ბოდიშს ვუხდი, ისე ქალებმა რომ რევოლუცია მოაწყონ მასეთ ქვეყნებსში რა მოხდება????

    • Agasfer March 12, 2011 3:16 pm

      პირველად არაბულ ქვეყანაში რომ მოვხვდი, დაახლოებით იგივეს ვამბობდი. იმის მიუხედავად, რომ უზომოდ ვიყავი მოხიბლული და რაღაც უბედნიერესი ვიყავი. ეგზოტიკაა, თან მიმზიდველი. იქიდან ჩემს მეგობრებს ვწერდი, ყველა თქვენგანი ასეთ ქვეყანაში ერთხელ მაინც უნდა ჩავიდეს, რომ საქართველო დააფასოს-მეთქი. ლადო ასათიანის ლექსი მახსენდებოდა ხოლმე, “საქართველოში”, ვფიქრობდი, თვითონ თუ ყოფილა აზიის ან აფრიკის ქვეყნებში-მეთქი.
      მაგრამ მხოლოდ სარწმუნოებაში არაა პრობლემა. სიმართლე გითხრა, მე, როგორც იმ ქვეყნის სტუმარს, ამას არასდროს შევუწუხებივარ. ყველაზე მეტად ხმაური და უწესრიგობა მაღიზიანებდა და ის, რომ ყველგან ხალხია – ქუჩებში ათასობით ფეხით მოსიარულე, შენობები – გადატენილი, გზებზე საცობები. აი, ვიხუთებოდი.

      ერთი ფემინისტური რევოლუცია კი ნამდვილად კარგი იქნებოდა ))

      • Precelsus March 12, 2011 8:46 pm

        კარნაკის სანახებში და მითუმეტეს ნილოსის შესართავებთან სულაც არაა ხმაური და ბევრი ხალხი. უფრო პირიქით 😀

        ფემინისტურ რევოლუციას მივესალმები – მაგარი საყურებელი იქნება დარწმუნებული ვარ 😀 განსაკუთრებით წარმატებული დასაწყისი, საბოლოო კრახი და შემდეგ ამ კრახის ანალიზი ქალური ლოგიკით 😀

        • Agasfer March 13, 2011 3:10 am

          ნიკოსის შესართავები კარგი ღამითაა, თუ გემითაც გაისეირნებ ხომ მთლად ფანტასტიკა )))

          ამ კრახის ანალიზი ქალური ლოგიკით 😀

          სექსიზმი არ დამანახო, თავზე ხელი არ ამაღებინო! 😀

          • Precelsus March 13, 2011 9:36 pm

            რა სექსიზმი არ გრცხვენია?! 🙁

            მაგათ შემოევლოთ ჩემი დარჩენილი დღეები 😀

            ერთი წინადადებით უნდა შევაბიჯო მერიაში – ავიღოთ კაცების ძეგლები და დავდგათ ქალების 🙂 სირცხვილი არაა რომ არცერთი ქალის ბიუსტიც კი არ დგას?!

            და საერთოდ ვფიქრობ უკრანასთან უნდა გავწყვიტოთ დიპ. ურთიერთობები 🙂

          • Agasfer March 14, 2011 2:32 am

            მართლა არ დგას? O_o
            ნუ, მაგას სჯობს, კაცებისაც ავიღოთ. ეს ვერსია უფრო მომწონს :დ

  14. Taa March 12, 2011 2:57 pm

    კოპალა

    ისე ქალებმა რომ რევოლუცია მოაწყონ მასეთ ქვეყნებსში რა მოხდება????

    წავალ დავეხმარები !!!

    • Agasfer March 12, 2011 3:17 pm

      წავალ დავეხმარები !!!

      მეც წამოვალ ))))))

      • Taa March 12, 2011 4:15 pm

        SHEN QALI XAR?

        • Agasfer March 12, 2011 4:30 pm

          ისე გიყურებთ, კაცო, ფოტოებს გადაგიღებთ :დ

      • ანი March 12, 2011 5:33 pm

        თუ კარგ საქმეზე მიდიხართ, მეც წამიყვანეთ :დ

        მაგრამ მეეჭვება, ჩვენი დაჭმუჭნული სხეულების ამოცნობა მოახერხონ ახლობლებმა :დ

        დავეტიოთ აქა, გასაკეთებელი აქაც ბევრია :დ :დ :დ

        • Agasfer March 12, 2011 5:41 pm

          კი, ანი, აქაც ბევრია გასაკეთებელი, ნამდვილად )))

  15. dj-guro March 12, 2011 4:56 pm

    შეიძლება ძალიან განსხვავებული აზრი ვთქვა, მაგრამ კანონი – კანონია. ნება იბოძონ და დაემორჩილონ. არ შეიძლება მთელი მსოფლიოს ხალხები ერთმანეთს გავდნენ ქცევით. ტრადიციები და ადათ-წესები ისაა, რაც განასხვავებს ერთს მეორესგან. თავისუფლებას გადახდა უნდა.

    • Agasfer March 12, 2011 5:04 pm

      კანონი კანონია და უზენაესია, მართალია. გეთანხმები. მაგრამ კანონს გააჩნია. კანონი, რომელიც ადამიანის უფლებებს ლახავს, არც ისე კარგი კანონია, ჩემი აზრით.
      და არც მსოფლიოს მოსახლეობა უნდა იყოს ერთნაირი, თუმცა რაღაც აუცილებლად უნდა იყოს, რაც ყველასთვის საერთო იქნება – სწორედ რომ, თავისუფლება.
      მაგ კანონების დამორჩილება თავისუფლებისთვის გაღებული ხარკი ნამდვილად არაა.
      ქალს, რომელიც ფრჩხილზე ლაქს წაისვამს და თითს მოაჭრი, არ მგონია, ამას იმსახურებდეს და არც ის კანონი მგონია “კანონი”, რომელიც ამას იურიდიულად გაამართლებს.

      • Precelsus March 12, 2011 9:04 pm

        პატივცემულო, ფრჩხილზე ლაქის წასმა თავისუფლების სიმბოლოა? 😀

        თავისუფლების განმარტება დაიდოს! 😀 თუმცა რაც არ არსებობს როგორ დაიდება…

        • Agasfer March 13, 2011 3:06 am

          თავისუფლების სიმბოლო არა, ასევე პატივცემულო, ლაქიანი თითის მოჭრაა კრეტინობის მაგალითი :დ

          • Precelsus March 13, 2011 9:45 pm

            დასავლელი პრადვინუტების საქციელები რომ უფრო კრეტინულია ხშირ შემთხვევებში რა ვუყოთ მაგ ამბავს? 😀

            ე.ი. საქმე სულ სხვა რაღაცაშია პატივცემულო :yes:

          • Agasfer March 14, 2011 2:36 am

            დასავლელი პრადვინუტების საქციელები რომ უფრო კრეტინულია ხშირ შემთხვევებში რა ვუყოთ მაგ ამბავს?

            ამ შემთხვევაში, დასავლეთზე არ ვსაუბრობთ, მივალთ მაქამდეც ( ჩემ დემაგოგიურ ნიჭს თაყვანისცემა სჭირდება) :დ

            ე.ი. საქმე სულ სხვა რაღაცაშია პატივცემულო

            აბა, რაში? 😛

    • ანი March 12, 2011 5:34 pm

      ერთი კვირით ჩაგსვა ვინმე მაგათგანის ოჯახში ქალად და როგორ დაემორჩილები კანონებს და რას გადაიხდი თავისუფლების სანაცვლოდ, სიამოვნებით დაგაკვირდები შორიდან :დ

      • Precelsus March 13, 2011 9:38 pm

        საკინეს მსგავსად თუ არ მოიქცევა იცხოვრებს მშვიდად და ბედნიერად 😀 ნუ მაქსიმუმ 10-15 წელიწადში ლექსების წერა დაიწყოს…

  16. სოფი March 12, 2011 8:20 pm

    ვაიმეეეე…ეს რა ვნახეეეეეეეეეეეეეეე
    :(((((

  17. salomeaa March 12, 2011 8:33 pm

    საშინელებაა:| ქვებით ჩაქოლვა, ცოცხლად დამარხვა, საჯაროდ გამათრახება, სიკვდილით დასჯა – ეს არის სამწუხარო რეალობა და ამის მსხვერპლი უმეტესად ქალები არიან

    ,,ქაბულელი წიგნების მოვაჭრე” დამაინტერესა ამ წიგნმა რა ენაზეა და სად შეიძლება რომ ვნახო?

    • Agasfer March 13, 2011 3:15 am

      კი, ხშირად ქალები არიან, მაგრამ ჰონოსექსუალებიც არანაკლები რეპრესიების ქვეშ არიან. ეს კიდევ ცალკე თემაა.

      წიგნი კი ქართულადაა. კონკრეტულად სად იყიდება, ნამდვილად არ ვიცი :შ ხმა მიეცი და იქნებ პროექტის ფარგლებშიც გამოვიდეს )))

  18. Precelsus March 14, 2011 10:45 am

    “აბა, რაში?”

    რაში პატივცემულო და თვისობრივად არაფრით განსხვავდება დასავლელი პრადვინუტებისა და ავღანელ/პაკისტანელ/ეგვიპტელ/ინდოელთა საქციელი ერთმანეთისგან 😀

    ერთადერთი რაშიც სხვაობაა ეს არის ფორმა 🙂 ხოდა მოაზროვნე ხალხის ცინიკოსების ამ უბრალო პროვოკაციაზე წამოგება ცოტა არ იყოს და სევდიანია 😀

    პ.ს. ამასთანავე რატომღაც ყველას ავიწყდება არჩევანის თავისუფლების თემა 😀 და საკინესაც ჰქონდა არჩევანი არა?

    • Agasfer March 15, 2011 1:18 am

      მმმ… ცოტა საკამათოა )))
      მაგალითებით, თუ შეიძლება 😀

      • Precelsus March 15, 2011 10:11 am

        მაგალითი ისაა პატივცემულო რომ შედეგი ერთნაირია – დამცირება და შეურაცხყოფა;

        ჰოდა აქვე ჩნდება შეკითხვა – თუ შედეგი ერთნაირია, რაღა აზრი აქვს ფორმას? 😀

        არჩევანის თავისუფლებას რაც შეეხება, საკინემ იცოდა მოსალოდნელი შედეგების შესახებ, შესაბამისად ჰქონდა არჩევანი ან გაეკეთებინა ან არა, მან მიუხედავად ამისა შესაბამისი არჩევანი გააკეთა 😀 ჰოდა მერე გამოხტნენ კარლა და ძმანი/დანი მისნი 😀

        სულ არ სცემენ მის არჩევანს პატივს რა 🙂

        • Agasfer March 15, 2011 1:34 pm

          არა, ერთმანეთს მაინც ვერ შევადრიდი. ის სისტემაა ასეთი, კანონები, ტრადიციები აქვთ ცუდი, დასავლეთის საქციელი კი პერიოდულია და ერთეულების დამსახურებით :დ

          არჩევანის თავისუფლებას რაც შეეხება, ცუდსა და უარესს შორის არჩევანს არჩევანს არ ვუწოდებ :დ

          • Precelsus March 15, 2011 1:40 pm

            “ტრადიციები აქვთ ცუდი”

            ჩვენ ვინ მოგვცა უფლება შევუფასოთ ტრადიცია ცუდია თუ კარგია? ეს ხომ მათი შესაფასებელია ვისაც ის ეხება? ჰა? არა? 😀

            “დასავლეთის საქციელი კი პერიოდულია და ერთეულების დამსახურებით”
            არავითარ შემთხვევაში. ეგ ყველგან მეინსტრიმია ნებისმიერ სახელმწიფოში 🙂

            “ცუდსა და უარესს შორის არჩევანს არჩევანს არ ვუწოდებ”
            ლოლ. რას ქვია არ უწოდებ? 😀

  19. Precelsus March 14, 2011 10:49 am

    ‘ნუ, მაგას სჯობს, კაცებისაც ავიღოთ.”

    ლოლ ეს ახლა ვნახე და გამახსენდა ფრაზა, ვოლანდი რომ ეუბნება ლევიი მატვეის სახურავზე 😀

    • Agasfer March 15, 2011 1:20 am

      ვოლანდი <3
      ბარემ აქვე დავაანონსებ, რომ ახალი თარგმანი გამოვიდა და შეგიძლიათ შეიძინოთ ბიბლუსის წიგნის მაღაზიებში :დ
      და სახურავზე რას ეუბნება, გამახსენე, ისევ ახალგაზრდა ნუ გგონივარ :დ

      • Precelsus March 15, 2011 10:17 am

        მე მაგ თარგმანს არ წავიკითხავ და თუ რატომ არ წავიკითხავ ეგ ძალიან კარგად იცის თვითონ “სოსომ” 😀

        რას ეუბნება და – “ბოროტების” გარეშე სიკეთეს ვერ დაინახავდი და ჩრდილის გარეშე საგნებიც არ იარსებებდნენო 😀

        შესაბამისად თუ კაცების ძეგლი არ იქნებოდა, ვერასდროს შევაბიჯებდით მერიაში ქალების ძეგლების დადგმის მოთხოვნით და ა.შ. ეს პოსტიც არ იქნებოდა, ლიბერალებს მოუწევდათ ქალთა დისკრიმინაციის თემის დავიწყება და გადართვა ლიბერალური ღირებულებების 😀 მარსზე დამკვიდრებისათვის ბრძოლაზე 😀

        პ.ს. ისე მე შენზე ბებერი ვარ 😀

        • Agasfer March 15, 2011 1:38 pm

          ამას ჰქვია “ზოგი ჭირი მარგებელია”, მაგრამ ძეგლები თუ არ იქნებოდა, არც ქალების დაგვჭIრდებოდა და არც მხოლოდ კაცების რომაა, ეს გაგვაღიზიანებდა :დ
          ჯერ ერთი, ძეგლებს ვერ ვიტან, ბავშვებს ეშინიათ 😀
          მეორეც, ძეგლების იდეას უფრო მეტად ვერ ვიტან. ყოველგვარი გმირების და ავტორიტეტების წინააღმდეგი ვარ. გინდ ქალი იყოს და გინდ კაცი :დ

          პ.ს. მე 10 დღის წინ დავბედრი, ჯერ ახალი და შეუგუებელი ვარ, ასე რომ, მე უფრო უბედური ვარ :დ

          • Precelsus March 15, 2011 1:44 pm

            “ჯერ ერთი, ძეგლებს ვერ ვიტან”

            ზოგადსაკაცობრიო პრობლემატიკასთან დაკავშირებული პოზიციის განმსაზღვრელი პირადი/ეგოისტური მოტივები დავადგინეთ! 😀

            “ყოველგვარი გმირების და ავტორიტეტების წინააღმდეგი ვარ”

            ვოლანდისა და გულის კომბინაციას რა ვუყოთ იქ ზევით? 😀

            “მე 10 დღის წინ დავბედრი ”
            ვაა, გილოცავ პატივცემულო! არ ვიცოდი თორემ აუცილებლად მოგილოცავდი.

          • Agasfer March 15, 2011 1:53 pm

            ზოგადსაკაცობრიო პრობლემატიკასთან დაკავშირებული პოზიციის განმსაზღვრელი პირადი/ეგოისტური მოტივები დავადგინეთ! 😀

            ამაში ცუდი არაფერია 😀 ცუდი რომაა, იმიტომ ვერ ვიტან :დ

            ვოლანდისა და გულის კომბინაციას რა ვუყოთ იქ ზევით? 😀

            რა ვუყოთ და დავიკიდოთ :დ ეს მხოლოდ სიყვარულია იმ პერსონაჟის მიმართ, რომელიც ბავშვობაში მეკრძალებოდა. ოჯახის მხრიდან არა, ზოგადად, ეშმაკების წიგნის წაკითხვა რომ კარგი არ იყო, მსმენოდა. მასე წავიკითხე დეკამერონიც, მალვა-მალვით. რომ დავამთავრე, ბალიშის ქვეშიდან წიგნი გამოვაძრე, გავიტანე და განვაცხადე, რა იყო აქ ისეთი, რაზე უარესიც არ წამიკითხავს, რას მაბოლებთ-მეთქი :დ მაგრამ ეს უკანასკნელი არ მომეწონა, მეტ ერტიკას ველოდი, იმედი გამიცრუვდა 😀

            ვაა, გილოცავ პატივცემულო! არ ვიცოდი თორემ აუცილებლად მოგილოცავდი.

            დიდი მადლობა, კარგი, ცოტა მოვაკელი, 11 დღის წინ იყო :დ 24-ს შევსრულდი და ცხოვრებაში პირველად მაქვს შეგრძნება, რომ ჩემზე ბებერი ამქვეყნად აღარ დადის. არ ვიცი, რას მივაწერო 😀
            ის კვლევა რომ დავდე, პ.ს.-ა მივაწერე, დაბადების დღეზე კარგი საჩუქარი იყო-მეთქი და ყველამ დაიკიდა 🙁 😀

  20. Zurriuss - თააახსირები ეგენი! March 14, 2011 11:02 pm

    http://www.youtube.com/watch?v=lZkQro0CLwo&feature=player_embedded
    ამის ფონზე წავიკითხე და აშკარად ვეთანხმები გამოთქმას “მნოგო ბუძეშ ზნაწ, პლოხო ბუძეშ სპაწ”. ძაან დამგრუზა 🙁
    ამასთან ერთად, ძალიან მიხარია, ამდენი რომ იცი, რომ გიყვარს, გესმის და, რაც მთავარია, არ ტრაბახობ ამით. გაფასებ შორიდან 😉

    • Agasfer March 15, 2011 1:35 pm

      მადლობა, ზური :user:

  21. მკითხველი March 15, 2011 1:44 pm

    ეგ წიგნი ორმოცდაათეულში შედის? არმეგონა ბევრს თუ ჰქონდა წაკითხული 🙂 ჩემზე ძალიან იმოქმედა თალიბანის მაგ პუნქტებმა და საერთოდ ავღანურმა ამბებმა. უფრო ვრცლად შეგიძლია იხილო აქ http://mkitxveli.wordpress.com/2010/11/01/seierstad/ 🙂 🙂

    • Agasfer March 15, 2011 3:24 pm

      სირცხვილი მე და თავის მოჭრა, შენს ბლოგს რომ ჯერ კიდევ ვერ ჩავუჯექი საფუძვლიანად. მადლობა, ახლავე წავიკითხავ :))
      ორმოცდაათეულში არ შედის. ხმა მივცეთ და შევა ))

      • მკითხველი March 15, 2011 11:06 pm

        სირცხვილი და თავის მოჭრა არაფერია 🙂

        მე მანდ ხმის მიმცემი არ ვარ 🙂 ჩემთვის არანაირი მნიშვნელობა არ აქვს შევა თუ არა, მე ისედაც წავიკითხე, მომეწონა, ვიყიდე 🙂

  22. Agasfer March 15, 2011 1:45 pm

    ჩვენ ვინ მოგვცა უფლება შევუფასოთ ტრადიცია ცუდია თუ კარგია? ეს ხომ მათი შესაფასებელია ვისაც ის ეხება? ჰა? არა? 😀

    არა 😀

    ლოლ. რას ქვია არ უწოდებ?

    აი, ასე. არ ვუწოდებ 😀 არჩევანი ყველას უნდა ჰქონდეს. რატომ ვერ უნდა ‘იზასაოს’ გოგომ ბიჭთან თუ მას ეს უნდა? ნწ, არ ‘იზასაოს’ ან მოკვდეს – არჩევანი არაა 😀
    არჩევანი იქნებოდა, ‘იზასაოს’ ან არ ‘იზასაოს’ 😀
    ანუ, მისი ნება რომ ყოფილიყო გათვალისწინებული )

  23. Precelsus March 15, 2011 1:49 pm

    რა არა? 😀

    არგუმენტაცია დაიდოს 😡

    “არჩევანი იქნებოდა, ‘იზასაოს’ ან არ ‘იზასაოს’”
    euF რატომ ვითომ? 😀

    ე.ი. შენი ლოგიკით თუ ქალს უნდა რომ მამამისთან სექსით დაკავდეს მისი ნება უნდა გავითვალისწინოთ ხომ? 😀

    • Agasfer March 15, 2011 3:19 pm

      რატომ ვითომ და იმიტომ 😀 ეს მისი არჩევანი უნდა იყოს და არა პოლიციის 😀
      ის უნდა წყვეტდეს, ვისთან უნდა კოცნაობა და თუ იკოცნავებს, ამისთვის არ უნდა მოკლან და არ დაიჭირონ. არა? მე ასე მგონია. 😀
      თუმცა, სხვაგან სად მივდივარ, ერთხელ მე და ჩემი მეგობარი გოგო ერთ-ერთ პარკში ვისხედით. ღამე იყო. უფრო სწორად, ის იჯდა და მე მასზე მედო თავი :დ პატრული მოვიდა და აქ საზოგადოების თავშეყრის ადგილია და წადითო. რატომ – მეთქი, იმიტომ, რომ საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილიაო. მე საზოგადოება ვარ-მეთქი. :დ მაშინ წესიერად მოიქეციო. ვერაფთით ამიხსნა, წესიერად რატომ არ ვიქცეოდი 😀 ვერ დავადგინე, რას ვაშავებდი :დ დღემდე არ ვიცი. რა თქმა უნდა, არ წამოვსულვართ :დ ისევ ისე განვაგრძეთ, პლეერს ვუსმენდით, სხვანაირად ყუსრთსაცვამი არ მომწვდებოდა. არაფერი არაესთერიკური და თახსირული არ ჩაგვიდენია :ღმერთი: :რჯული: ხატი:
      მაგრამ ეს დებილი პატრულის მაგალითია და იქ ყველა დებილი ხომ არაა? ის სჯერათ, რომ გოგო ბიჭთან ერთად ტაქსში რომ ჩაჯდება, უკაცრავად და… “მსუბუქი ყოფაქცევის” ნიშნებს ავლენს :დ
      ამაზე მაქვს საუბარი. ჩემი აზრით, მათი უფლებაა, იკოცნაონ და იარონ ტაქსით. სახელმწოფოს ეს არ ეხება.
      სიმართლე რომ გითხრა, არც მე მსიამოვნებს პარკებში მოკოცნავე წყვილების დანახვა, მაგრამ ამის გამო ანათემას ნამდვილად არ გადავცემდი, შესაბამისი ბერკეტებიც რომ გამაჩნდეს :დ

      ე.ი. შენი ლოგიკით თუ ქალს უნდა რომ მამამისთან სექსით დაკავდეს მისი ნება უნდა გავითვალისწინოთ ხომ?

      რა თქმა უნდა. :yes:

      • Precelsus March 15, 2011 3:59 pm

        ლოოოოლ

        ყველაზე საინტერესო ისაა მთელ ამ ამბავში, რომ ჯოხს ორი მხარე აქვს 😀 თუ ზემოთაღნიშნული ქალის ნებაა და ის უნდა გავითვალისწინოთ, მაშინ გეებისთვის პიდარასტების დაძახება და მათი შერაცხვა ამორალურებად მმკ-ს წევრების ნება ყოფილა და უნდა გავითვალისწინოთ 😀

        დაადასტურე ან უარჰყავი 😡

        😀

        • Agasfer March 15, 2011 4:25 pm

          არა, არავითარ შემთხვევაში.
          ქალების ამ “ნებით” არაფერი შავდება, უფრო მეტიც, ეს მათი უფლებაა. ნუ, უნდა იყოს.
          მმკ კი სწორედ რომ თალიბების, ფაშიტებისა და მისთანებისგან არაფრით განსხვავდება, ეგენი სხვის უფლებებს არღვევენ, ცდილობენ მანც. პლუს შეურაცხყოფას აყენებენ. ფსიქლოგიურად და ფიზიკურად ძალადობენ და ა.შ.
          ეგაა სიძულვილის ენა, რომელიც კანონით უნდა იყოს აკრძალული. დიახ, სიძულვილის ენას კანონი უნდა კრძალავდეს, იმიტომ, რომ ზიანი მოაქვს. ზიანს აყენებს ადამიანის ჯანმრთელობას.

          ეგ არის ადამიანის ვერბალური დისკრიმინაციაა მისი იდენტობის საფუძველზე. არ აქვს მნიშვნელობა, მიზეზი სექსუალური ორიენტაცია, სქესი, ეთნიკური წარმომავლობა თუ ფიზიკური ნაკლი იქნება თუ პირდაპი შშმ პირებს დაესხმებიან.
          ყველა შემთხვევაში დანაშაულია )))
          დიდი იმედი მაქვს, ჩვენთანაც მოვა ამის დრო 😛

          • Precelsus March 15, 2011 5:32 pm

            “ეგენი სხვის უფლებებს არღვევენ”

            სხვის უფლებებს არღვევენ მაშინ როდესაც ჯვრებს ურტყამენ თავში 😀

            ტელევიზორში გეისთვის პიდარასტის დაძახება იგივეა რაც მაგალითად ტელევიზორში გამოვიდეს გოგონა და ილაპარაკოს მამასთან სექსის უფლების გამოყენების მორალთან და თავისუფლებასთან სრულ შესაბამისობაზე 😀

            “ფსიქოლოგიურად და ფიზიკურად ძალადობენ და ა.შ.
            ეგაა სიძულვილის ენა”

            მაგ პრინცპით ქართველი ღიპიანი ბიძისთვის გურჯი მურთაზას დაძახება, ქალიშვილობის თემაზე ატეხილი ისტერიაც და ა.შ. ფსიქოლოგიური ძალადობის მთელი კასკადია 😀

            პ.ს. ეხლა ვიღაც შემოვარდება და იარლიყს ამაკრავს 😀 😀

  24. Precelsus March 15, 2011 2:14 pm

    “რა ვუყოთ და დავიკიდოთ :დ”
    ვერ დავიკიდებთ 😀 ეგეც ავტორიტეტია, მართალია გამოგონილი ლიტერატურული პერსონაჟი, მაგრამ მაინც ავტორიტეტი 😀

    “24-ს შევსრულდი”
    ლოლ, შენ ხარ ბებერი? ე.ი. მაგ აბზაცის მერე აქ პოსტვას თავი უნდა დავანებო 😀

    თუ შენც ჩემსავით ბებერი დაიბადე? 😀

    • Agasfer March 15, 2011 3:22 pm

      არა, ავტორიტეტი ნამდვილად არაა. შემიძლია დავიფიცო, რომ ისე აღვიზარდე, მხოლოდ 1 ადამიანი იყო, ვისი აზრიც ჩემთვის რაღაცას წარმოადგენდა.
      მაგრამ ავტორიტეტი არც ის ყოფილა. დიახ. :დ

      ლოლ, შენ ხარ ბებერი? ე.ი. მაგ აბზაცის მერე აქ პოსტვას თავი უნდა დავანებო 😀

      თუ შენც ჩემსავით ბებერი დაიბადე? 😀

      ბებერი არ დავბადებულვარ, მგონი, უბრალოდ, სული დამიბერდა ნაადრევად :დ თუ გული, რა ვიცი, რაც ბერდება ხოლმე, თორემ ნაოჭები ჯერ არ მაქვს 😀

  25. კატიე March 15, 2011 2:56 pm

    დედაააა, შენ ამდენი კომენტარი წაიკითხე? 😀

    (რა გინდოდა, ცუდ ხასიათზე დამაყენე ისევ, მაგრამ კარგი პოსტი იყო, ღირდა)

    • Agasfer March 15, 2011 3:22 pm

      დიახ 😀
      მადლობა =))

  26. Precelsus March 15, 2011 9:01 pm

    @Prodigycow
    1. “გაიცნობდნენ ბერძნულ კულტურას იტალიელები უფრო ახლოს. კონსტანტინოპოლის დაცემამ ეს დააჩქარა, კაი”

    რელიგიურ ომებთან იტალიელების მიერ ბერძნული კულტურის გაცნობა და მითუმეტეს კონსტანტინოპოლის დაცემა რა კავშირშია? ალბათ ჯვაროსნულ ომებს, ერშალაიმს და ისლამურ კულტურას გულისხმობდი 🙂 რე ვიცი რე ვიცი…

    2) “ეტა და ირა შეედრება ალ-ქაიდას, თალიბანის და მათ ძმათა მასშტაბებს?”
    მასშტაბებზე ვმსჯელობთ თუ ფენომენზე? 🙂 ეტა და ირა იმ შუაშია, რომ ტერორიზმი ცალკე აღებული ისლამური ავადმყოფობა არაა 🙂

    3. “მაგ უაზრო შაირათებისა და ჯანდაბების მსხვერპლი ხოა?”
    არ დაერღვია და არ იქნებოდა 🙂 მარტივია… და თუ მაინცდამიანც სისხლის ყივილს 😀 უნდოდა აჰყოლოდა, ამისთვისაც შესაფერისი გზები არსებობს.

    4. “მილიარდობით ადამიანი რეალურად რელიგიის ტყვეა და ვერასდროს გახედბა თავისუფალი”
    და ტავისუფალი ადამიანი საერთოდ არსებობს? 😀 ე.ი. მხოლოდ რელიგიური დოგმები ატყვევებენ ადამიანებს ხომ? 😀 ამ პრინციპით საფრანგეთის დიდი რევოლუციისა და მაგ. რობესპიერის მიმდევრები თავისუფლები იყვნენ. ლოოოოლ თავისუფალი ადამიანები რომლებმაც სისხლში ჩაახშეს საფრანგეთი 😀

    “რეალობაში კაცობრიობის, ან მისი ნაწილის მანც, განვიტარებას აფერხებს თავისი დოგმებით და ინტრავერტული ბუნებით”
    ვერც ერთ რელიგია ვერ შეაფერხებს კაცობრიობის განვითარებას, მათ შორის ვერც ისლამი და ვერც ქრისტიანობა… ეს დაამტკიცა კიდეც შუა საუკუნეების ევროპამ…

    უკაცრავად ბევრი ვილაპარაკე 😀

    :ბორჯომისჭიქაგადმომაწოდეთ:

    • prodigycow March 15, 2011 11:08 pm

      1) ჯვაროსნული ომები სულაც არ მიგულისხმია
      ჯვაროსნულ ომებზე ბევრად დიდი გავლენა აღორძინებაზე კონსტანტინოპოლიდან გამოქცეულ ბერძნებს ჰქონდათ, რომლებმაც უამრავი ანტიკური ხელწერილები ჩაუტანეს რომის პაპს. მაშინ გაიცნო სიღრმისეულად ევროპამ ანტიკური საბერძნეთი. განა არა?

      2) რა მნიშვნელობა აქვს ვინ ააფეთქა პირველმა? მნიშვნელობა იმას აქვს რომ ეტამ თავისი მოღვაწეობის განმავლობაში 70-მდე კაცი შეიწირა. და თუ არ ვცდები შარშან დაასრულა კიდეც მაგ ორგანიზაციამ ტერორისტული აქტები. რაც სეეხება ისლამისტურ დაჯგუფებებს, აქ საუბარი ათი და ასი ათასობით ადამიანზეა. მაგრამ ეტა და ირა ხომ პირველები იყვნენ. დაპატენტებული აქვთ ტერორისტული აქტები ხო? 😀 კამიკაძეები კიდე ცალკე ფენომენია.

      3) იცი რა, მოდი ეგრე ადვილი თუა თქმა “არ დაერღვია და არ დასიჯებოდაო” მიდი და შენ დაიცავი ხო მაგარი ხარ 😀 ვიდეო რო დევს პოსტის ბოლოს, სამართლიანად თვლი ხო პოლიციელების მოქმედებას? აბა რა! შენ რომ მდგარიყავი იქ შენც იმ გამვლელებივით გაგეცინებოდა ხო?

      4) ეხლა “თავისუფალ ადამიანზე” ნუ გამომეკიდები თუ კაცი ხარ. ეს იმხელა საკითხია ვერც მე და ვერც შენ ვერ გავწვდებით ბოლომდე და არ გვინდა ეხლა მაგაზე დავა რას ნიშნავს თავისუფალი ადამიანი და არსებობს კი თავისუფალი ადამიანი საერთოდ. ჩემ აზრს მაინც გეტყვი, რომ არსებობს. და აუცილებელი არაა მთლად დედიშობილა დარბოდეს და იმას აკეთებდეს რაც მოესურვება. მაგალითად შუა ქუჩაში მოსაქმებას. მართალია, არ არსებობს ადამიანი, რომელიც ვინმეს, ან რაიმეს გავლენას არ განიცდიდეს. მაგრამ გავლენა აუცილებლად არ ნიშნავს ძალაუფლებას და მართვას. გავლენაში შეიძლება იგულისხმებოდეს ემოციური გავლენაც.
      და თავისუფალ ადამიანში მე ცივილიზებულ ქვეყანაში მცხოვრები ადამიანი ვიგულისხმე. რომელსაც სინდისისა და სიტყვის თავისუფლების, ხმის მიცემის, ლუდის დალევის, ვინმესთვის დედის გინების, ტრუსიკებით სახლში გავლის და ასე შემდეგ უფლება აქვს. ამ კონტექსტში ვიგულისხმე თავისუფალი ადამიანი. რომელიც მეექვსე საუკუნეში დაწერილი კანონებით არ ხელმძღვანელობს და რაღაც დღესასწაულზე ზურგზე მათრახს არ ირტყამს, აქაოდა სამოტხეში მოსახვედრი ბილეთი დავჯავშნო სადაც 15 ქალიშვილია ჩემთვის გამზადებულიო.

      ვერ აფერხებს ხო? რატომ არ არის ირანი დემოკრატიული სახელმწიფო?

      • Precelsus March 15, 2011 11:43 pm

        1. “მაშინ გაიცნო სიღრმისეულად ევროპამ ანტიკური საბერძნეთი. განა არა?”
        რა თქმა უნდა არა 🙂 ბევრი რომ არ ვილაპარაკო მაგალითისთვის კმარა სულა და მთელი მაშინდელი არისტოკრატია 🙂

        “ჯვაროსნულ ომებზე”
        ჯვაროსნულ ომებამდეც მაგ კუთხით ბევრი რომ მოხდა საინტერესო 🙂

        2. ჰოდა მეც მაგას გეუბნები, რომ მარტო ისლამური ფენომენი არაა 😀 შენ კიდევ მეკამათები :შ

        3. “მიდი და შენ დაიცავი ხო მაგარი ხარ”
        😀 და რატომ უნდა დავიცვა?

        “სამართლიანად თვლი ხო პოლიციელების მოქმედებას”
        არა, არ ვთვლი და რა მერე მაგით? 😀 ეს არ ნიშნავს იმას რომ (მაგ ვიდეოს დეტალები არ ვიცი ) მაგ. საკინე ყოვლად უდანაშაულო და მართალი იყო 😀

        4. “მაგრამ გავლენა აუცილებლად არ ნიშნავს ძალაუფლებას და მართვას”
        😀 მაგ. რობესპიერის ლიბერალური გავლენა საზოგადოებაში მაღალი იდეალების დამკვიდრებისკენ იყო მიმართული? (ისე ჩვენში დარჩეს და ნებისმიერი ახალი იდეა კარგად და ახლებურად შეფუთული ძველი იდეაა, რომელიც ზუსტად ძალაუფლებისა და მართვისათვის გავლენის მოსაპოვებლად გამოიყენება “ჭკვიანი” ხალხის მიერ)

        “და აუცილებელი არაა მთლად დედიშობილა დარბოდეს და იმას აკეთებდეს რაც მოესურვება”
        აღასპერ მოდი რა აქ 😀

        “თავისუფალ ადამიანში მე ცივილიზებულ ქვეყანაში მცხოვრები ადამიანი ვიგულისხმე.”
        აი მესმის დისკრიმინაცია 😀 სადაა ტოლერანტობა?

        “რომელიც მეექვსე საუკუნეში დაწერილი კანონებით არ ხელმძღვანელობს და რაღაც დღესასწაულზე ზურგზე მათრახს არ ირტყამს, ”
        ვახ 😀 თქვენ არ ქადაგებთ თავისუფლებას? თქვენ არ ქადაგებთ რომ ადამიანს რაც მოესურვება ის უნდა გააკეთოს? 😀

        აქ ისევ მისტერ ვოლანდს დავესესხები – “ონ ჩუწ მენია ს უმა ნე სვიოლ, დოკაზივაია მნე ჩტო მენია ნეტუ” 😀

        • prodigycow March 16, 2011 7:14 am

          1) კარგი გავანებოთ მაგას ტავი
          2) ვიცი რო არაა. მაგრამ მეცხრეთ გეტყვი რო ისლამური ტერორიზმის ფონზე ეტა და ირა არ ჩანან.
          3) საკინე მათი კანონებით დამნაშავე იყო. მაგრამ ჰკითხა ვინმემ უნდოდა თუ არა მათი კანონებით ცხოვრება?
          4) არ უნდა მეხმარა “თავისუფალი ადამიანი”. არასწორად შევარჩიე სიტყვები. მაგრამ განა ვერ მიხვდი რა ვიგულისხმე?

          “ვახ 😀 თქვენ არ ქადაგებთ თავისუფლებას? თქვენ არ ქადაგებთ რომ ადამიანს რაც მოესურვება ის უნდა გააკეთოს?”
          ვააა. რას ქვია რაც მოესურვება? შაირათების დაცვა და სადღესასწაულო რიტუალების შესრულება სურვილზე არის მაჰმადიანისთვის?

  27. prodigycow March 15, 2011 11:20 pm

    აღიარე, რომ რაღაც საკითხებში მაინც ვარ მართალი.
    აღიარე რომ ეტა და ირა ზღვაში წვეთია ალ-ქაიდასთან შედარებით.
    აღიარე რომ ისლამურ ქვეყანაში დაბადებულ ადამიანს ნაკლები უფლება და კიდევ უფრო ნაკლები არჩევანი აქვს. აღიარე, რომ შაირათებით ქვეყნის მართვა მეთერთმეტე საუკუნეში შეიძლება, ოცდამეერთეში არა.

  28. Precelsus March 16, 2011 9:51 am

    “ჰკითხა ვინმემ უნდოდა თუ არა მათი კანონებით ცხოვრება?”
    აჰა უნდა შეეთანხმებინათ კიდეც ხომ? 😀 თუ არ/ვერ ეგუები გარემოს უნდა მოძებნო სხვა გარემო. ძალიან მარტივია…

    არასდროს არ გიფიქრიათ, რომ მზა რეცეპტებით მოძრაობთ და თან გიკვირთ რატომ არ გამოდისო? 😀

    აღასპერ აგე პასუხი შეკითხვაზე თუ რატომ ითვლება შიშველი შავკანიანი ქალი ეთნოგრაფიად და შიშველი თეთრკანიანი ქალი პორნოგრაფიად 😀

    • prodigycow March 16, 2011 11:37 am

      “აჰა უნდა შეეთანხმებინათ კიდეც ხომ? 😀 თუ არ/ვერ ეგუები გარემოს უნდა მოძებნო სხვა გარემო. ძალიან მარტივია…”

      მიდი, ეხლა იცი რა ქენი? მე კლიენტებს მოვიყვან ესე სამისკენ და სახლი დალაგებული გქონდეს. შენი ბინა უნდა გავყიდო. არ გითანხმდები 😀
      რას ჰქვია “უნდა შეეკითხებინათ კიდეც?”. აბა რა უნდა ექნათ. ადამიანს ყოველთვის აქვს არჩევანის უფლება. თვითონ წყვეტს სიტყვაზე, ბოზი იყოს თუ საფლავში ჩაიტანოს ქალწულობა. მაგრამ ისლამურ ქვეყნებში კონფორმიზმი იმხელაა, რომ მინიმალურია მისგან თავის დაღწევის შანსი. შენ იმას აკეთებ რასაც სხვები. წინააღმდეგ შემთხვევაში შენ ურწმუნოს სტიგმას აგაკრავენ, 54-ჯერ გაგროზგავენ და ქვებითაც ჩაგქოლავენ.
      “მოძებნო სხვა გარემო. ძალიან მარტივია…”
      გეთანხმები, უმარტივესია. მაგის თქმაზე მარტივი რა არი 😀

      “არასდროს არ გიფიქრიათ, რომ მზა რეცეპტებით მოძრაობთ და თან გიკვირთ რატომ არ გამოდისო? ”
      ჰაჰაა 😀
      მე ვმოძრაობ მზა რეცეპტებით? კარგი რა. ქე მაინც მითხარი ვისი რეცეპტებია რო ვიცოდე 😀

      • Precelsus March 16, 2011 12:29 pm

        ლოლ,

        რას ამტკიცებთ ვერ გავიგე 😀

        1. ქმედება: გეისთვის პიდარასტის დაძახება;
        მიზანი: დამცირება;
        შედეგი: დამცირება და შეურაცხყოფის მიყენება.

        2. ქმედება: ღიპიანი და ულვაშებიანი გურჯისთვის ბნელი მურთაზის დაძახება;
        მიზანი: დამცირება – დაცინვა;
        შედეგი: დამცირება, შეურაცხყოფის მიყენება.

        განსხვავება დაიდოს 😀

        პ.ს. თუ გინდათ სხვა მაგალითებსაც მოგაშველებთ 😀

        • Agasfer March 16, 2011 12:44 pm

          ღიპიანები და ულვაშიანები უმცირესობები არ არიან :დ

          • Precelsus March 16, 2011 1:32 pm

            უმრავლესობაში თუ არიან ამიტომ მათი უფლებები უფლებები არაა? 😀

          • Agasfer March 16, 2011 11:48 pm

            როგორ არ არის, არის. ორივე შემთხვევაში დასაგმობია, რა თქმა უნდა.
            მაგრამ ეს ტენდენტია არ არის, არც მასოვრივია და არც ხშირად ხდება.
            პირველი შემთხვევისგან განსხვავებით 😀

        • prodigycow March 16, 2011 1:02 pm

          “რას ამტკიცებთ ვერ გავიგე ”

          ვერც მე ვერ გავიგე რას ამტკიცებ.
          აღარ მინდა, გამანებე თავი 😀
          წადი ისპაჰანში ან მედინაში ან სადმე.
          ოღონდ ბინა დაცალე 😀
          ფულს რო გადამიხდიან ბინაში, ნახევარს გამოგიგზავნი.

          • Precelsus March 16, 2011 1:33 pm

            😀

            :ვენისკონფერენცია:

  29. ვაშხაპია March 16, 2011 10:39 pm

    დიდი ხანი მეც თქვენსავით ვფიქრობდი,მეგონა ამ ყველაფერში ისლამი იყო დამნაშავე და ყველა მუსლიმანი ასე აზროვნებდა,მაგრამ ეხლა ცოტა შემეცვალა შეხედულებები, მაქვს ურთიერთობა 2 მუსლიმანური ქვეყნის ადამინებთან,ვმეგობობ მათთან,ისინი ნორმალურად აზროვნებენ,ქალებსაც ძალიან პატივს სცემენ,ისე,საერთოდ ეგ დამოკიდებულება ქალების მიმართ ყურანში სულაც არ წერია,ეგ კაცების მოგონილია…

    • Agasfer March 17, 2011 12:16 am

      მე არ ვფიქრობ, რომ ყველაფერი ისლამის გამოა. ასეთი რეკეტი ყოველთვის არ ყოფილა, მთავრობა სიტუაცას ცვლის ხოლმე.
      დანარჩენშიც გეთანხმები, მაგრამ ეს ხომ ყველას არ ეხება. : )

  30. Precelsus March 17, 2011 12:11 am

    “მაგრამ ეს ტენდენტია არ არის, არც მასოვრივია და არც ხშირად ხდება”

    ღადაობ ხო? 🙁 ვირტუალურ სივრცეში ტენდენცია კი არა მეინსტრიმის გოლფსტრიმია 😀 😀

    პ.ს. გამომიყვანეს ღიპიანების ადვოკატი მაინც 😀

    • Agasfer March 17, 2011 12:13 am

      არ გამოგიყვანე 😀 მაგრამ ის ყველაფერი მხოლოდ ვირტუალურ სივრცეში ხომ არ ხდება? ყველგან ხდება. ეს მეორე შემთხვევა კი მხოლოდ ვირტუალურში (ძირითადად) არა? 😀

      • Precelsus March 17, 2011 9:36 am

        “ეს მეორე შემთხვევა კი მხოლოდ ვირტუალურში (ძირითადად) არა?”
        Yes Sir Yes! 😀

        მაგრამ მეორე შემთხვევის აპოლოგეტებს 😀 მეტი მოგეთხოვებათ 😀

        • Agasfer March 18, 2011 12:56 pm

          კი, გეთანმხმები, ახლა დავფიქრდი და ვერ ვიხსენებ შემთხვევას, მე მსგავსი რაღაც მეთქვას, თუმცა არ გამოვრიცხავ :დ

          • Precelsus March 18, 2011 2:25 pm

            “ახლა დავფიქრდი და ვერ ვიხსენებ შემთხვევას, მე მსგავსი რაღაც მეთქვას”

            დიახთ, დიახთ ზუსტად ამაზე ვსაუბრობდი 😀

            ობიექტურობის გარეშე, ნებისმიერი იდეა კაზინოსავითაა 😀 პროცესში უეჭველი აგებ 😀

          • Agasfer March 18, 2011 10:48 pm

            მეასე კომენტარი იყო, გილოცავ :დ

  31. Pingback: ლენინი და ბლოგერები « Litterator's Blog

  32. Precelsus March 18, 2011 11:04 pm

    ცუკერბერგის კონტრაქტის მერე ახალგაზრდა ასტრონომები არ დაგავიწყდეს 😀

    • Agasfer March 19, 2011 1:20 am

      რა დამავიწყებს 😀

      • Precelsus March 19, 2011 11:18 pm

        კარგია 🙂

        ერთი გრანტიც და გამოვაცოცხლებთ ასტრონომოას…

        • Agasfer March 21, 2011 2:10 am

          დატრიალდით მერე :დ

          • Precelsus March 21, 2011 12:33 pm

            მდაა…

  33. ზიზი March 20, 2011 11:52 pm

    ნამდვილად კარგი წიგნია. მეგობარი მყავს ქაბულში, წიგნს რომ ვკითხულობდი სულ მისი ისტორიები მახსენდებოდა… ჩემი მეგობარი ქალთა უფლებების დამცველია ავღანეთში, ფაქტობრივად გმირია…ძირითადად მამაკაცების განთლებით არის დაკავებული, ცდილობს მათ ასწავლოს და გააგებინოს რომ ქალებს აქვთ განათლების უფლება და ა.შ….

    • Agasfer March 20, 2011 11:53 pm

      ზიზი, ახლა როგორი სიტუაციაა, ძალიან მაინტერესებს. შეგიძლია, ცოტა განავრცო? : )

  34. ზიზი March 21, 2011 12:11 am

    კი, თითქმის იგივე…. ჩემი მეგობარი დააკავეს 2009-ში, იმის გამო, რომ ერთ ქალს უნდოდა ქმრისგან წამოსვლა, ეს კი მას დამცველად გაჰყვა პროკურატურაში. ამის გმაო ადმინისტრაციული პატიმრობა შეუფარდეს. როგორც ის მიყვებოდა არაფერი შეცვლილა, თუმცა არის მამაკაცების გარკვეული რაოდენობა, რომლებიც ტრეინინგებს ესწრებიან და ა.შ.
    ეს უვკე პროგრესია.
    ჩემს მეგობარს ქაბულში შეყვარებული ჰყავდა, მაგრამ ცოლად არ მიყვებოდა რადგან ოჯახს არ მოსწონდა, იმის გამო რომ ქალთა უფლებებს იცავდა, შარვალი ეცვა და ა.შ. 🙂
    საბედნიეროდ არ ვიცი როგორ მოახერხა, მაგრამ ახლა გათხოვდა და ცოლად მასზე 5 წლით უმცროს გაჰყვა. თუმცა უფლება არ აქვს მაგალითად ფეისბუქზე ქმრის ფოტოები დადოს. მომწერა პრობლემები შემექმნება ჩვენი ფოტოები რომ დავდოო…
    მოკლედ დასკვნის სახით: თავად ქაბულში მდგომაროება ძალიან ნელ-ნელა იცვლება და საერთაშორისო ორგანზიზაციები დიდ როლს თამაშობენ ამაში. თავად ქალთა უფლებებეის NGO-ს არსბეობა უკვე ბევრ რამეს მიუთითებს.
    ისე არაჩვეულებრივი სამზარეულო აქვთ, ძალიან მომწონს მაგათი კერძები.
    სხვათაშორის საოცარია, მაგრამ ერთხელ ვიყავი ავღანურ რესტორანში, სადაც ბორჯომი დავლიე. გვაქვს რაღაც საერთო 🙂

  35. Agasfer March 21, 2011 2:08 am

    თუმცა არის მამაკაცების გარკვეული რაოდენობა, რომლებიც ტრეინინგებს ესწრებიან და ა.შ.

    ძალიან კარგი. გადასარევია. მანდ მთავარი პრობლემა სწორედ განათლებაა, ინფორმაციის ნაკლებობა.

    ჩემს მეგობარს ქაბულში შეყვარებული ჰყავდა, მაგრამ ცოლად არ მიყვებოდა რადგან ოჯახს არ მოსწონდა, იმის გამო რომ ქალთა უფლებებს იცავდა, შარვალი ეცვა

    ობოჟე

    თავად ქაბულში მდგომაროება ძალიან ნელ-ნელა იცვლება და საერთაშორისო ორგანზიზაციები დიდ როლს თამაშობენ ამაში. თავად ქალთა უფლებებეის NGO-ს არსბეობა უკვე ბევრ რამეს მიუთითებს.

    ძალიან კარგი. თუმცა ქალთა ორგანიზაციები ადრეც იყო. მთავარია, მათი საქმიანობა ეფექტური იყოს. იქ ქალთა უმრავლესობას ვერც წარმოუდგენია, რომ შეიძლება, მათაც ჰქონდეთ უფლებები.

    სხვათაშორის საოცარია, მაგრამ ერთხელ ვიყავი ავღანურ რესტორანში, სადაც ბორჯომი დავლიე. გვაქვს რაღაც საერთო 🙂

    კი. ანალოგი სომხებსაც აქვთ. უფრო მეტიც, ვიშის პარფიუმერია გეცოდინება. ვიშის წლებიდან წარმოვდება. ვიშის წყლები კი ბორჯობის წყლების ანალოგია. უბრალოდ, ჩვენთან სათანადოდ არ ამუშავებენ. მინერალები ცალ-ცალკე უნდა გამოიყოს. ამას ძვირადღირებული ტექნიკაც სჭირდება. )

    • ზიზი March 21, 2011 2:21 am

      ის ნამდვილი ბორჯომი იყო 🙂 უბრალოდ ბრუკლინში ავღანურ რესტორანში იყიდებოდა….

      • Agasfer March 21, 2011 9:50 am

        აა გასაგებია ))

  36. tamara April 11, 2011 10:48 pm

    aucileblad unda tsavikitxo eg tsigni,magrad damainteresa shenma statiam zur :)))

  37. miramax April 12, 2011 4:01 pm

    ვაჰ, ზურ, ეხა ვნახე ეს..
    შარშან მეც წავიკითხე ეს წიგნი და აღშფოთებული და ერთობ განერვიულებული პოსტიც კი დავწერე ბლოგზე ჩემთან : )))

    ძალიან კარგი სტატიაა!

    ეზ ოლვეიზ 🙂 :*

  38. my canadian pharmacy February 21, 2015 2:02 am

    I’m not sure exactly why but this weblog is loading
    very slow for me. Is anyone else having this issue or is it a issue
    on my end? I’ll check back later and see if the
    problem still exists.

Post a Comment

Your email address will not be published.