ივანე მაჩაბლის სამი სამკუთხედი

ელენე დარიანი ლიტერატურა

1890 წელი. გაზაფხული. ანერვიულებული ლიზა ოთახში ბოლთას სცემს. შეიძლება ვანო მოვიდეს. როგორც ყოველთვის, ალბათ ახლაც ხალისიანი, მხიარული შეძახილებით შემოვა… მაგრამ უწინდებურად ვეღარაფერი იქნება. ერთია სიყვარული და მეორე პასუხისმგებლობა ახალგაზრდა კაცისა, რომელიც ცხოვრებას ახლა იწყებს, თავისუფლება კი მისთვის საციცოცხლოდ მნიშვნელოვანია. არა, შვილი ნამდვილად არ ენდომება. ოჯახი მეტისმეტად მძიმე ტვირთია. მეორე მხარეს ნათესავები –  ნამდვილად არავინ აპატიებს… ფიქრებშიგაწამებულმა ვერც კი შენიშნა, როგორ გათენდა. ფანჯარასთან მივიდა – უკაცრიელმა სიჩუმემ კიდევ უფრო დაამწუხრა.

ვანო კი მოსვლას არ აპირებდა –  მეგობართან გამართულ წვეულებაზე შემორჩა – აზარტმა შეიყოლია. იმ დღეს ანასტასია ბაგრატიონ-დავითაშვილს და პოლკოვნიკ არჯევანიძეს ერთმანეთს ურიგებდნენ. ანასტასიას მკვდრის ფერი დასდებოდა. უკმაყოფილებას ვერაფრით ფარავდა. ულამაზეს ქალიშვილს ანგარებიანი ქორწინების პერსპექტივა არ ხიბლავდა.

ანასტასია ბაგრატიონ-დავითაშვილი

პოლკოვნიკი შთაბეჭდილების მოხდენას დიდხანს ცდილობდა, თუმცა ყოველი ქმედება ტასოს ხასიათზე სულ უფრო უარყოფითად აისახებოდა. ვანომ რამდენიმე ჭიქა დალია და გათამამებულმა მწუხარე საპატარძლოს განწყობის ამაღლება სცადა. ჩინებულად გამოუვიდა. მალე სურათი რადიკალურად შეიცვალა – სუფრა აიშალა და სათავადაზნაურო ბალზე კი, პოლკოვნიკი სასიძოს ნაცვლად, ვანო მაჩაბელი წავიდა.

” – დილაზე ლიზასთან მივიდა მისი მეგობარი ქალი და აღშფოთებულმა უამბო, ვანოს წუხელ ბაგრატიონების ქალი უთხოვიაო. ლიზას ჯერ სისხლი მოაწვა სახეზე, მერე გაფითრდა და რისხვა გამოეხატა.  ვანო მოვარდა,  ჩაუვარდა მუხლებში, სცადა აეხსნა, რომ დალეული იყო, რომ ეპატიებინა მისთვის. ისე ემუდარებოდა, მე ტირილი დავიწყე, მაგრამ ლიზამ კარისაკენ უჩვენა გზა… ” გვიამბობს თვითმხილველი…  როცა ვანომ ლიზას ფეხმძიმობის შესახებ შეიტყო, გაგიჟდა, სთხოვდა, მუცელი მოეშალა, ფულიც  გაუგზავნა, მაგრამ “ლიზამ ცხვირპირში მიახალა გადმომცემსო…”

ლიზა მამამისმა სახლიდან გამოაგდო, სამსახურიდან დაითხოვეს. თელავში გადასახლდა…

მალე ყორჩიბარ-რუსიშვილების უბანში ვაჟი დედისეული გვარით დაიბადა… მოძღვარმა პირჯვარი სამჯერ გადაიწერა, დამარცვლით წარმოთქვა მისი სახელი, გვარი და მამის სახელი, შემდეგ კი დააყოლა, ღმერთისთვის საწყენს თუ ვაკეთებ, მეპატიოს, რამეთუ, რასა ვიქმ, არ ვიციო… იმ დღეს მამამისი ბაგრატიონ-დავითიშვილების ქალიშვილ ტასოს ირთავდა ცოლად…

ივანე (ვანო) მაჩაბელი

ამასობაში ვანო ქართული ინტელიგენციის ერთ-ერთი წამყვანი ფიგურაა. გიმნაზიის დამთავრების შემდეგ, სასწავლებლად პეტერბურგში გაემგზავრა. იქ გაიცნო აკაკი წერეთელი და ილია ჭავჭავაძე. მიუხედავად დიდი ასაკობრივი სხვაობისა, დამეგობრდნენ. ვანო ილიას ყველა წამოწყებას მხარს უჭერდა. მალე სათავადაზნაურო ბანკის ხელმძღვანელი და გაზეთ “დროების” რედაქტორი გახდა. სავარაუდოდ, სწორედ ამ ორმა ფაქტმა გამოიწვია მისი და ილიას დაპირისპირება. ილიას, ორივე შემთხვევაში, სხვა კანდიდატი ჰყავდა. ასეა თუ ისე, ერთი მსოფმხეველობის, აზროვნების და მისწრაფებების მქონდე ორი ადამიანი ორ დაპირისპირებულ ბანაკს ჩაუდგა სათავეში.

მარო არაჩვეულებრივი მეუღლე გამოდგა – უზომოდ განათლებული და ულამაზესი, კარგი მეოჯახე. მაგრამ ნელ-ნელა ვანოს ცხოვრებამ სხვა მიმართულება მიიღო. დაკარგა სამსახური, გაღატაკდა, მძიმედ დაავადდა. ძლივს გადარჩა. ქალაქში ჭორი გავრცელდა, ვანოს საუკეთესო მეგობარი, აკაკი წერეთელი ანასტასია მაჩაბელს გაუმიჯნურდაო.

-“მე შენ მიყვარდი არა ამქვეყნიური მიმდევრობით. გეტრფოდი სრულის ჩემის არსებით, შენ იყავ ჩემი ზეჩამგონებელი, ჩემი აღმგზნებელი პოეზიასა და სიცოცხლეში უშენოდ ქვეყანა ვეღარ წარმომედგინა, დიდხანს ვიმარხავდი საიდუმლოდ, როგორც წმინდა ლოცვას იმ გრძნობას ჩემს გულში, მაგრამ არა რაი არს საიდუმლო, რომელი არა გაცხადდესო. ბოლოს მაინც ძალაუნებურად იჩინა თავი, ანკი რად უნდა დაფარულიყო მისთანა წმინდათა წმინდა. ქვეყნის უმეტესობა ანუ ბრბო საქვეყნო გრძნობებს ვერ ასცილდება და ჩემს აღმამფრენ ტრფიალებას ის როგორღა შეიგრძნებდა? ვერ შეიგნო და ბევრი უსამართლობა გამოვსცადე თვით შენ მახლობელთაგანაც კი. მაგრამ ავიტანე, რადგანაც ერთი შენი თანაგრძნობითი შემოხედვა, მეგობრული ღიმილი და ტკბილი სიტყვა მკურნავდა. მაგრამ ეს სოფელი განა დიდხანს ვისმე გაახარებს?..”

სწერდა აკაკი ტასოს “სიკდილის წინეთ აღსარებაში”.

ილია ჭავჭავაძე და ივანე მაჩაბელი. პეტერბურგი

1898 წლის 26 მაისი  ალბათ ყველაზე იდუმალებით მოცული დღეა ქართული ლიტერატურის ისტორიაში. იმ დღეს მაჩაბელებთან სტუმრად აკაკი წერეთელი იმყოფებოდა. სუფრა სამი ადამიანისთვის იყო გაშლილი. მხიარულობდნენ, იცონოდნენ, მაგრამ ვანო მალე დაიღალა, ჯერ კიდევ ავად იყო, აკაკის მოუბოდიშა და დასაძინებლად წავიდა. 10 ხდებოდა. ტასომ სტუმარი მოასვენა და თავის საძინებელში შევიდა. ” სიზმრებმა არ მოასვენეს, ბორგავდა, წრიალებდა, მაგრამ ძილს მაინც ვერ წაართვა თავი. ზაფხულის მზის პირველი სხივი რომ მოხვდა ფანჯარას, მაშინღა გამოფხიზლდა. თავი უსკდებოდა. კოშმარულ სიზმრებს ერთიანად მოეთენთა. ბავშვის საწოლს დახედა და გონებააფორიაქებულს ახლაღა გაახსენდა, რომ ბავშვები სოფელში ჰყავდა გაგზავნილი. ადგა და ფანჯარასთან მივიდა, ეზოში გადაიხედა. ეზოში სიწყნარე იყო, მხოლოდ ქუჩიდან მოისმოდა კანტიკუნტი ხმაური…” ვანოსთან გავიდა, მაგრამ ლოგინი ცარიელი დახვდა. მისი ნივთები ხელუხლებელი იყო, არც ფული წაეღო, არც საათი.. თითქოს აორთქლდა.

ვანო მაჩაბელი გაუჩინარდა. დღემდე არავინ იცის რა ბედი ეწია. ბევრი ბრალს აკაკის სდებს, ბევრი ტასოსაც ადანაშაულებს. იმასაც ამბობენ, ილიასთან კონფლიქტს შეეწირაო, იმასაც – თავი მოიკლა, მტკვარში გადახტაო. უბედური შემთხვევების შესახებაც საუბრობენ –  სახლის გვერდით საკირეში ჩავარდა და დაიწვაო. მაგრამ ფაქტი ფაქტია, ვერც მისი ცხედარი იპოვეს და ვერც ვერავითარი ნივთმტკიცება, რის საფუძველზეც ვინმეს დადანაშაულებაც გამართლებული იქნებოდა.  ჩვენებებიდან ირკვევა, რომ გამთენიისას, 4 საათზე, აივნიდან ვიღაცას ესაუბრა, ვარაუდობენ, რომ ის ლევ ტოლსტოის უფროსი ვაჟი, სერგეი,  უნდა ყოფილიყო, რომელიც დუხაბორებს მფარველობდა, ძებნაში მყოფ მოამბოხეებს, რომლებიც ბათუმის პორტიდან აღწერის გარეშე, სამი გემით გაიპარნენ. შესაძლებელია, ვანოც მათთან ერთად ყოფილიყო. ამ სამიდან ერთი გემი ზღვაში ჩაიძირა… არავინ იცის, რა მოხდა სინამდვილეში, მაგრამ კიდევ ერთი ვერსია რომ განვიხილოთ, მისი ცხოვრება და ეს პოსტი თავდაყირა უნდა დავაყენოთ…

მაკო საფაროვა

როგორც ამბობენ, ვანოს არც ლიზა და არც ტასო  ჰყვარებია. მისი ცხოვრების სიყვარული მაკო საფაროვა იყო, ქართული თეატრის ვარსკვლავი. ვანო მისით ჯერ კიდევ ახალგაზრდობაში დაავადდა, მაგრამ ძმამ, ვასომ, ცოლად არ მოაყვანინა. მაკო ილიას და აკაკის მიერ განახლებულ ქართულ პროფესიულ თეატრში მოღვაწეობდა. “ერთ დღეს ვასო აბაშიძემ მაკოს წინადადება შესთავაზა ოჯახის შექმნაზე, ქალმა იუარა, ხუმრობა ეგონა… ამასობაში გასტროლებიც დაიწყო. დასი გორში გაემგზავრა და რამოდენიმე წარმოდგენა უჩვენა. უჩვეულოდ ცხელი ამინდი იდგა. თეატრის მუშაკები გარეთ გამოვიდნენ. ვასო მაკოს აედევნა და კვლავ სთხოვა ხელი. ქალი მას ცივად შეხვდა. ვასო გამოემშვიდობა და მტკვრისკენ გაემართა. მაკომ იფიქრა, თავს დაიხრჩობსო, ამიტომ გაეკიდა და უთხრა, რომ ცოლად გაჰყვებოდა” (დ. ჩხეიძე – მაკო საფაროვა-აბაშიძე, თბილისი, 1963 წ.).

ერთ-ერთი ვერსიით, ივანეს და მაკოს ურთიერთობა მაინც გრძელდებოდა – წლების შემდეგ. იმ ღამეს  ვანო სწორედ მაკოსთან უნდა ყოფილიყო – მეზობლად ცხოვრობდა. მის ბინაში იყო ილია ზურაბიშვილიც, მაკოზე შეყვარებული კიდევ ერთი ადამიანი. ძნელი სათქმელია, იქ რა მოხდა. ილიას ანდერძი და პირადი ჩანაწერები აღარ არსებობს. ფაქტია – ივანე მაჩაბელი, ცნობილი ქართველი მწერალი, პუბლიცისტი, მთარგმნელი და საზოგადო მოღვაწე, სიყვარულმა იმსხვერპლა ან მას გაექცა.

მის ცხოვრებაში , სამი სასიყვარულო სამკუთხედი იყო – ვანო, ლიზა და ტასო; ვანო, ტასო და აკაკი; ვანო, მაკო და ილია… ბოლოს ყველა თითქოს გაერთიანდა…

მაგრამ… ამ ცოტა ხნის წინ,  როცა ერთ-ერთ ლიტერატურათმცოდნესთან ვანოს და ლიზას სიყვარულის ამბავი ვახსენე, გაოცებულმა შემომხედა –  ჩვენ  მაგ თემაზე ხმამაღლა არ ვსაუბრობთო.  რა ვიცი, იქნებ მეც არაფერი უნდა მეთქვა, მაგრამ, ვფიქრობ, ეს ის შემთხვევაა, როცა გაჩუმება უფრო დიდი დანაშაულია. ვანოს ცხოვრების იდუმალი დასასრული ბევრი ადამიმიანის  ბიოგრაფიას შავ ლაქად დააჩნდა. სიმართლის გარკვევა  დაგვეხმარება, ბრალმდებლის/დამბრალებლის როლიდან გამოვიდეთ.

პ.ს. გასულ  კვირას “ჰამლეტის” ახალი წიგნი გამოვიდა პროექტ “50 წიგნი, რომელიც უნდა წაიკითხო, სანამ ცოცხალი ხარ” ფარგლებში – ვანო მაჩაბელისეული თარგმანით.

65 Comments

  1. Agasfer February 15, 2011 2:08 am

    ნინა გორეცკი, სანამ მკითხავ, ელენე დარიანი რა შუაშიაო 😀 გეტყვი, რომ ივანე მაჩაბელი მისი მამამთილია და აქ მოყვანილი ინფორმაციის ნაწილიც სწორედ მისი არქივიდანაა )) 😀

  2. LuX February 15, 2011 9:01 am

    ლიკასი არ იყოს, ვინ ვისთან და რატომ, ცოტა რთული გასარკვევია :დ
    ნუ ეს ზოგადად შინაარსიდან გამომდინარე )))

  3. მოლი ბლუმი February 15, 2011 10:23 am

    ხმამაღლა არ ვსაუბრობთო… დავიჯერო, მიჩუმათება გამოსავალია?

    • Agasfer February 15, 2011 1:30 pm

      აბა, რა ვიცი ))
      ისე, ლიზას და ვანოს ამბავი ბლოგის ექსკლუზივია :დ
      ხვამაღლა კი არა, მაგაზე არსად ლაპარაკობენ.

  4. მეცმიყვარხარ February 15, 2011 2:34 pm

    მიჩუმათეება ქართული ინტელიგენციის საყვარელი საქმიანობაა საერთოდ დასაბამიდან…

    პ.ს. ტყუილად არ დაგასახელე ფავორიტ ბლოგერებში 😉

    • Agasfer February 15, 2011 7:51 pm

      ნუ, მთელ ისტორიას არ ეხება, ლიზას და ვანოს ურთიერთობაზე ვთქვი. არ ვიცი რატომ, შეიძლება იმიტომ, რომ შალვა ქართველიშვილი, ცნობილი იურისტი და საზოგადო მოღვაწე რომ ვანოს უკანონო შვილი იყო, ეგაა დასამალი… რა ვიცი, რა ვიცი ))
      თორემ აკაკის “გაწმინდანების” შემდეგ ეს ისტორია ხელმეორედ გაცოცხლდა. ბევრი აგრესიულად ამტკიცებს, რომ აკაკი უდანაშაულოა. იმის მიუხედავად, რომ აკაკი, როგორც შემოქმედი, საშინლად არ მომწონს და მისი წმინდანაც შერაცხვის ამბავი ძალიან მაღიზიანებს, ის “აგრესიული” დამცველები ნერვებს მიშლიან ))) არც მე მგონია, რომ აკაკი მის გაუჩინარებასტან რამე კავშირშია, მაგრამ სისულელეა რამე ამტკიცო მაშინ, როცა ხელჩასაჭიდი არაფერი გაქვს.

  5. tatatatuli February 15, 2011 3:12 pm

    მმ… როგორ მიყვარს იდუმალებით მოცული ამბები და შენი პოსტებიც მიყვარდება ;–) :))

    • Agasfer February 15, 2011 7:51 pm

      უი, მადლობა, მიხარია )))

  6. როდე February 15, 2011 3:49 pm

    აუ რა საინტერესო იყო!
    რატომაა დახურული თემა…
    რაღაც მსგავსი პოსტი მაქვს და არ ვიცი რამდენად ეთიკური იქნება გამოქვეყნება, თუმცა ამან მიბიძგა და ვიზამ ხვალ. ჰოდა თუარადა წავშლი მერე დიდი ამბავი ;დ

    • Agasfer February 15, 2011 7:53 pm

      არა, თემა დახურული არაა. ბოლო დროს აკაკის გარშემო ატეხილმა აჯიოტჟმა ეს ისტორიაც გააცოცხლა. ეს ლიზას შესახებაა რომ არ საუბრობენ – მიზეზი უცნობია 🙂

      და რა ისტორიაა? ვის შესახებ? მითხარი, რა )))

  7. Natalia February 15, 2011 7:43 pm

    ანასტასია რატომ არის ‘ულამაზესი ქალიშვილი’ ერთი მითხარით? :/ ეგრე შემიქმნეს მცდარი წარმოდგენები ეკატერინე და ნინო ჭავჭავაძეებზე ბავშვობაში და სურათები რომ ვიხილე, გული ცუდად გამიხდა 😀 იმედია, მათზე ლამაზი ქალებიც არსებობდნენ იმ დროს და ესენი უბრალოდ გვაროვნობის გამო იყვნენ პოპულარული.
    აი, მაკო საფაროვა მართლა კარგია.

    პ.ს რაღაც, ამაზე განსაკუთრებით გამემახვილა ყურადღება, დიდი ხანია გულში მაქვს და.. 😀

    • Agasfer February 15, 2011 7:59 pm

      ნატალია, მაშინ სილამაზის სხვა სტანდარტები იყო 😀 რა ვიცი, ალბათ შარმი ჰქონდა 😀 მაკო საფაროვას რამდენიმე ფოტო მაქვს ნანახი, ყველგან სხვადასხვანაირადაა, ვერ კი მიხვდები, რომ ერთი ადამიანია. აი, მაგალითად ეს ნახე: http://pix.ge/x/b/g/vkk79/

      • Natalia February 18, 2011 1:23 pm

        ეს საფაროვა პლასტიკურ ოპერაციებს იკეთებდა, თუ ფოტოშოპით სარგებლობდა? :/
        მოკლედ, მაშინდელი სტანდარტები არ აღმაფრთოვანებს აშკარად. კიდევ კარგი, მაგ ეპოქაში არ ვცხოვრობდი, რა გაუძლებდა ეგეთ ქალებს 😀

        • Agasfer February 18, 2011 2:16 pm

          😀 😀 😀
          მგონი, უბრალოდ, გასუქდა :დ

    • Sophie SUNNY Golden February 18, 2011 3:37 am

      მაკო საფაროვა “ვასასის” ჰგავს, ო მაინ გოთ! :დ

      • Agasfer February 18, 2011 1:03 pm

        ვაიმე, ლოლ 😀

  8. Precelsus February 16, 2011 5:20 pm

    ე.ი. წავიკითხე პოსტი 😀
    პირველი შთაბეჭდილება – მისტერ მაჩაბელი ჭეშმარიტი ქართველი გახლდათ 😀
    მეორე შთაბეჭდილება – ქართულ “ინტელიგენციას” გნებავთ გურჯულ-ლიბერალურად “შესაბამის ელიტას” ყოველთვის ჰქონია ერთი და იგივე პრობლემა 😀 არ ვიტყვი რა 😀
    მესამე – მშვენიერ ქალებს (საფაროვა მათ შორისაა indeed) სიკვდილის მერეც არ ასვენებენ 😀

    მეოთხე – მეორეჯერ წავიკითხე და ვერაფრით გავიგე აი ეს “ფაქტია – ივანე მაჩაბელი, ცნობილი ქართველი მწერალი, პუბლიცისტი, მთარგმნელი და საზოგადო მოღვაწე, სიყვარულმა იმსხვერპლა ან მას გაექცა.”

    რატომაა ფაქტი? 😀

    • Agasfer February 16, 2011 5:38 pm

      გამარჯობა 😀

      პირველი შთაბეჭდილება – მისტერ მაჩაბელი ჭეშმარიტი ქართველი გახლდათ 😀

      რაში გამოიხატება მისი “ჭეშმარიტი ქართველობა”? მექალთანე რომ იყო? :დ

      მეორე შთაბეჭდილება – ქართულ “ინტელიგენციას” გნებავთ გურჯულ-ლიბერალურად “შესაბამის ელიტას” ყოველთვის ჰქონია ერთი და იგივე პრობლემა 😀 არ ვიტყვი რა 😀

      რა არის ახლა ეს 😀 თქვი 😡

      რატომაა ფაქტი?

      ფაქტი შეიძლება გადაჭარბებულია 😀 მაგრამ მე მგონია, რომ მისი გაქრობა მაკო საფაროვას უკავშირდება )) ამ ვერსიის ყველაზე მეტად მჯერა.
      მეორე ვერსია ტასოს უკავშირდება… აქაც სიყვარული…
      მეტი რა გინდა 😀
      დუხაბორები? იქნებ სასიყვარულო ინტიგებს გაექცა და დუხაბორებს ამიტომ გაჰყვა 😀

      ნუ, ეს ნახევრად ხუმრობით, მარტო პირად ცხოვრებაში კი არა, კარიერაშიც უამრავი პრობლემა ჰქონდა, მაგრამ გეგმაც ბევრი ჰქონდა… რეავიც

      • Precelsus February 16, 2011 8:04 pm

        “გამარჯობა”
        გაგიმარჯოს, ნუ თუ მაინცდამაინც პოსტის სულისკვეთებას გავყვებით მაშინ “მშვიდობა მოგცეს ღმერთმა” 😀

        “რაში გამოიხატება მისი “ჭეშმარიტი ქართველობა”? მექალთანე რომ იყო”
        ნუ ქართველების მექალთანაეობა მორიგი მითია 😀 უფრო ზედპირულობას, ინფანტილიზმს, რეალობის “ვერგაგებას” და არაადექვატურობას ვგულისხმობდი 😀

        “რა არის ახლა ეს თქვი”
        ერთი ცნობილ ფრაზას (შემდგომში პერიფრაზირების უფლებით) თუ გამოვიყენებთ – ნამ ნადო აბზავესტის ტრიაპკამი (c) ?

        “ფაქტი შეიძლება გადაჭარბებულია ”
        უდაოდ 😀

        ნუ დანარჩენზე რა ვთქვა – ყოველთვის სჯობს გჯეროდეს რაღაც ამაღლებულის 😀

        • Agasfer February 16, 2011 10:40 pm

          გაგიმარჯოს, ნუ თუ მაინცდამაინც პოსტის სულისკვეთებას გავყვებით მაშინ “მშვიდობა მოგცეს ღმერთმა” 😀

          ჰაჰაა 😀 😀 😀
          მადლობა, მაშასადამე – დიდი 😀

          ნუ ქართველების მექალთანაეობა მორიგი მითია 😀 უფრო ზედპირულობას, ინფანტილიზმს, რეალობის “ვერგაგებას” და არაადექვატურობას ვგულისხმობდი 😀

          აჰაა… გასაგებია. აბსოლუტურად გეთანხმები, მაგრამ განზოგადებები მაინც არ მიყვარს 😀

          უდაოდ

          ვაიმე, ბოდიში 😀 ჩავასწორო? 😀 მართლა გეკითხები, როგორც კეთილისმსურველს (ვიმედოვნებ :დ )

          ნუ დანარჩენზე რა ვთქვა – ყოველთვის სჯობს გჯეროდეს რაღაც ამაღლებულის

          მმმ… მომკალით და რომანტიკული თავგანწირვები არ “მემამაღლება” 😀

          • precelsus February 17, 2011 10:18 am

            “ჰაჰაა
            მადლობა, მაშასადამე – დიდი ”
            გაიხარე

            “განზოგადებები მაინც არ მიყვარს ”
            ჰმ, მართალი ხარ ფორმულირება მქონდა არასწორი 🙁 უნდა დამეწერა “ქართველების დიდი და საუკეთესო ნაწილი” 😀 (ისე ეს გადასარევი თემაა, კარგი პოსტი მოუხდებოდა, მართლა)

            “ვაიმე, ბოდიში ჩავასწორო?”
            რა თქმა უნდა არა 😀

            “მომკალით და რომანტიკული თავგანწირვები არ “მემამაღლება”
            ამას სერიოზულად ამბობ?
            არადა იმჰო თუ რამეა, მარტო ეგაა

  9. Agasfer February 17, 2011 1:34 pm

    ჰმ, მართალი ხარ ფორმულირება მქონდა არასწორი 🙁 უნდა დამეწერა “ქართველების დიდი და საუკეთესო ნაწილი”

    lol ასე შეიძლება, ხო 😀

    ისე ეს გადასარევი თემაა, კარგი პოსტი მოუხდებოდა, მართლა

    დავფიქრდები, როცა ძალიან არ დამეზარება, იქნებ ჩემი ღრმადპერო აზრი შემოგთავაზოთ 😀 ერთი შეხედვით უცნაური შეხედულება მაქვს მაგ საკითხზე 😀

    რა თქმა უნდა არა

    კარგი 😀

    ამას სერიოზულად ამბობ?

    ჰო :/
    პრინციპში, ახლა რომ დავფიქრდი – გააჩნია შემთხვევას :დ

    • precelsus February 17, 2011 3:51 pm

      “პრინციპში, ახლა რომ დავფიქრდი – გააჩნია შემთხვევას :დ”

      მე კიდევ დარწმუნებული ვარ რომ უფრო კარგად რომ დავფიქრდეთ – შემთხვევას აღარ გააჩნია 😀 😀

      პ.ს. პოსტს რაც შეეხება – როგორც მუსიე დე ტრაი იტყოდა – ბნელ ცხოვრებაში სინათლის შემტანი კურტიზანკების (aka მადამ საფაროვა) სხვა სურათები არ გაქვს?

      • Agasfer February 17, 2011 4:45 pm

        როგორ არ მაქვს, მოიც 😀

        მაკო საფაროვა

  10. Agasfer February 17, 2011 4:47 pm

    ესეც მოპუნტკუნებული
    პუტკუნა მაკო საფაროვა - აბაშიძისა

  11. Sophie SUNNY Golden February 18, 2011 3:36 am

    ოჰ, აღასპერ!!!
    მომკლავს მე შენი სიყვარული :დ
    100 წლის მერე დაწერენ ამაზე…

    კლოუნზე ამბობდი, მისტიკოსს ვკარგავთო და შენც მის გზას ადგახარ :პ :/ :დ

    • Agasfer February 18, 2011 1:05 pm

      😀 😀 😀

      კლოუნზე ამბობდი, მისტიკოსს ვკარგავთო და შენც მის გზას ადგახარ :პ

      უი )))

  12. ვასასი February 18, 2011 1:18 pm

    აღიარეთ, რომ მე უფრო ლამაზი ვარ.. :/

    • Agasfer February 18, 2011 1:21 pm

      ვაღიარებ! ვანოს რომ ენახე, გაფიქრებაც მზარავს, რა მოხდებოდა :/

  13. ვასასი February 18, 2011 2:15 pm

    არა, ლამაზი ქალია..
    მადლობა, სოფ, რომ ასე ლამაზი გგონივარ.. 😀

    ზურა, ვანო რომ არ მომწონს (გარეგნულად)?

    • Agasfer February 18, 2011 2:17 pm

      ჰმმ…
      იქნებ სული აქვს ლამაზი?

  14. prodigycow February 18, 2011 3:11 pm

    უნდა დამეწერა ეს საფაროვა მართლა რა ლამაზი ყოფილა-მეთქი, მაგრამ მაუსი კომენტარებისკენ რომ ჩამოვწიე, გადავიფიქრე 😀
    ვერ ვიტყვი რო საფუძვლიანად მაქვს მაშინდელი ქართველი მანდილოსნების სილამაზე შესწავლილი, მაგრამ მგონი მაინც, რომ დღევანდელი ქალი ჯობია.
    მაგრამ ეს შეიძლება გემოვნების საკითხიც იყოს.

    • Agasfer February 18, 2011 4:26 pm

      მე კი მგონია, რომ, უბრალოდ, დღევანდელი გადასახედიდან არ მოგ(ვ)წონს, რა ვიცი 😀 მაშინ “გამხმარი” ქალი ბანძი იყო :დ

      • prodigycow February 18, 2011 9:56 pm

        ხოდა ეგაა, გემოვნების ამბავია.
        მაშინ “ფერხორციანი” ქალები იყო მოდაში ალბათ.
        მაგრამ მაგათი დრო კიდე მოვა,
        დაიცათ დაიცალოს საქართველოში ხორბლის რეზერვები და გახდეს შაქარი 10 ლარი 😀

        • Agasfer February 19, 2011 12:32 am

          ჰაჰაა 😀 😀 😀 მართალია 😀

  15. ვასასი February 18, 2011 4:26 pm

    ზურა, რა ვიცი, მაგაზე თავს ვერ დავდებ.. :))

    prodigycow: “უნდა დამეწერა ეს საფაროვა მართლა რა ლამაზი ყოფილა-მეთქი, მაგრამ მაუსი კომენტარებისკენ რომ ჩამოვწიე, გადავიფიქრე ”

    ანუ, მე ისეთი მახინჯი ვარ, რომ საფაროვასი მოგერიდა? 😀

    • Agasfer February 18, 2011 4:27 pm

      😀 😀 😀

    • prodigycow February 18, 2011 9:53 pm

      აბა მე რავიცი შენ როგორი ხარ,
      კაი ხანი ისედაც კაცი მეგონე 😀
      უბრალოდ, პუტკუნას სურათი რო ვნახე იმის მერე შევიცვალე აზრი

  16. salomeaa February 27, 2011 3:19 pm

    მე ყველაზე მეტად შექსპირის მაჩაბელისეული თარგმანი მომწონს და ამიტომ ,,50 წიგნის” შექსპირის ტომიც შევიძინე.
    ყოველთვის მაინტერესებდა მაჩაბელის იდუმალი გაუჩინარების ამბავი. რა ვერსიებიც გიწერია ეს ყველა ვიცოდი. არა ერთი სტატია, სიუჟეტი მიეძღვნა ამ ამბავს, მაგრამ ცუდი ის არის, რომ მაინც ვერაფერი დადგინდა. თითქოს ყველა დამაჯერებელია, საბოლოოდ კი მაინც კითხვის ნიშნები ჩნდება.
    ერთი რამ კი ფაქტია – მაჩაბელი მართლაცვ სიყვარულმა იმსხვერპლა. აი ვინ იყო ამ სიყვარულის ადრესატი– საკითხავი სწორედ ეს არის (როგორც დიდი შექსპირი იტყოდა):)

    • Agasfer February 27, 2011 3:26 pm

      ჰო, იმედია, ოდესმე გაირკვევა. აუცილებელიც კია, ჩემი აზრით : )

  17. Precelsus February 27, 2011 8:38 pm

    აუცილებელი რატომაა?

    • Agasfer February 27, 2011 8:39 pm

      იმიტომ, რომ ტყუილად არ ვადანაშაულებდეთ ადამიანებს, რომლებიც, შეიძლება, დამნაშავეები არ იყვნენ )))

      • Precelsus February 27, 2011 11:35 pm

        და საერთოდ ვინმეს რატომ ადანაშაულებთ? 😀

        რა მნიშვნელობა აქვს დღეს ვინ მოკლა ან თავი მოაკვლევინა მისტერ მაჩაბელს, ამ ფაქტის დადგენას რამე განსაკუთრებული ღირებულება გააჩნია?

        • Agasfer February 27, 2011 11:57 pm

          მე არავის ვადანაშაულებ, მაგრამ გადახედე თუნდაც ინტერნეტ ფორუმებს. ყოველი მეორე ხელს აკაკი წერეთელს ადებს. ილია ჭავჭავაძესაც. აკაკის გაწმინდანებამ (ლოლ) ეს თემა აქტუალური გახადა ))

          • Precelsus February 28, 2011 12:03 am

            პატივცემულო, როგორც მუსიე ბლონდე ამბობდა – საზოგადოებრივი აზრი ყველაზე გარყვნილი მეძავია 😀

            არ მაქვს უფლება არ დავეთანხმო მუსიეს, ამიტომაც რაც უნდათ ის უქნიათ უნდათ აკაკის დააბრალონ, უნდათ ილიას და უნდათ ვაჟას 😀

            ადამიანს ტვინი 2 რამისთვის აქვს:
            1. იფიქროს;
            2. ფიქრის მერე იმაზე იფიქროს, რომ რაზეც იფიქრა სწორად იფიქრა თუ არა

            😀

            ნუ ეს ყველაფერი რა თქმა უნდა იმჰოა 😀

  18. Agasfer February 28, 2011 12:11 am

    ვეთანხმები მუსიე ბლონდეს 😀 მაგრამ ტყუილად რატომ უნდა დააბრალონ, ისინიც ცოდოები არიან და კიდევ ისინიც, ვინც ამ ფაქტს ძალიან განიცდიან :დ

    • Precelsus February 28, 2011 12:13 am

      “ტყუილად რატომ უნდა დააბრალონ”

      ეს უკვე მუსიეს კომპტენციას სცილდება და დონ სერვანტესის კომპეტენციაში გადადის 😀

      პ.ს. ყველას შესაძლებელია ყველაფერი დააბრალო, ამაზე ფიქრი არ ღირს, არც ნერვების შლა 😀

      • Agasfer February 28, 2011 12:15 am

        არა. მე ვერ ავიტან, ვინმეს რამეს აბრალებდნენ (იხილეთ პოსტი ტრიკლოზანზე) რა ვქნა, არ შემიძლია 😀

        • Precelsus February 28, 2011 12:18 am

          LOOL

          მაშინ ველით პოსტს სერვანტესისა და ჯავახიშვილის შედარებით დახასიათებაზე 😀

          • Agasfer February 28, 2011 12:23 am

            არა, ეგეთები არ იქნება. ისედაც ვკვდები სიზარმაცით :დ

  19. Precelsus February 28, 2011 12:27 am

    სიზარმაცე არის ყველაზე დადებითი თვისება… 😀

    არ ვხუმრობ, მართლა

  20. Precelsus February 28, 2011 12:42 am

    რა იყო? მე მაგრად მევასება არაფრის კეთება, ნუ როცა ამის საშუალება მაქვს რა თქმა უნდა 😀

  21. salomeaa March 2, 2011 9:29 pm

    არა მართლა უნდა გაირკვეს იმიტომ, რომ მე პირადად აკაკი ამ შემთხვევის გამო არ მიყვარს:(

    • Agasfer March 2, 2011 9:46 pm

      აი, Precelsus, მოდი ახლა და სალომეას კომენტარი წაიკითხე. თან რომ იცოდე, რა კარგი გოგოა ))))

      • Precelsus March 3, 2011 12:16 am

        კარგ გოგოებს ძალიან დიდ პატივს ვცემ, იმის გათვალისწინებითაც კი რომ შესაძლოა დასანახად ვერ იტანდნენ ილიას, აკაკის, ვაჟას და გალაკტიონის, ხოლო ვეფხისტყაოსანში მარტო ფრიდონის ძმები ევასებოდეთ 😀

        მაგრამ პატივცემულო სალომეა 2 მოკრძალებული კითხვა მაქვს:
        1. ე.ი. აკაკი იმიტომ არ გიყვართ რომ ვიღაცამ სადღაც 100 წლის წინ თქვა რომ შესაძლოა მისტერ მაჩაბლის მკვლელობაში იყოს გარეული? გთხოვთ დამიდასტუროთ 🙂

        2. კონკრეტულად მაჩაბლის მკვლელობის საქმის გამო არ გიყვართ თუ ზოგადად ბინძურ ისტორიაში რომ შეიძლება იყოს გარეული?

        პ.ს. ხო საერთოდ არ მევასება აკაკი 😀

  22. დია September 26, 2011 11:20 pm

    ტყუილად არ თვლი ერთ-ერთ საუკეთესო პოსტად.

  23. Shirley April 2, 2017 6:13 pm

    hello!,I like your writing so so much! share we keep in touch more about your post on AOL? I need an expert in this house to resolve my problem. May be that’s you! Looking ahead to peer you.

  24. best suits April 4, 2017 5:29 pm

    Hi would you mind letting me know which hosting company you’re utilizing? I’ve loaded your blog in 3 different web browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most. Can you recommend a good web hosting provider at a honest price? Many thanks, I appreciate it!

  25. Pearline May 1, 2017 12:00 am

    Its such as you learn my thoughts! You appear to know so much about this, such as you wrote the ebook in it or something. I believe that you could do with a few percent to pressure the message home a little bit, however instead of that, that is wonderful blog. A fantastic read. I will certainly be back.

  26. Bethann May 1, 2017 11:03 am

    I am curious to find out what blog platform you have been utilizing? I’m having some small security problems with my latest website and I would like to find something more safe. Do you have any recommendations?

  27. Rashida May 5, 2017 10:24 am

    I truly appreciate this post. I have been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thanks again

  28. wheelchairs for sale May 5, 2017 10:08 pm

    You can definitely see your enthusiasm within the work you write. The world hopes for more passionate writers such as you who aren’t afraid to mention how they believe. Always follow your heart.

  29. plaza.rakuten.co.jp May 15, 2017 5:29 am

    Great goods from you, man. I have understand your stuff previous
    to and you’re just extremely magnificent. I actually like what you’ve acquired here, certainly like what you
    are saying and the way in which you say it. You make it entertaining and you still
    take care of to keep it smart. I can’t wait to read far more from you.
    This is actually a wonderful web site.

Post a Comment

Your email address will not be published.